Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Domain Authority, czyli wskaźnik istotny w przypadku organicznego pozycjonowania stron internetowych.
Czym jest Domain Authority?
Domain Authority (DA), czyli Autorytet Domeny to wskaźnik opracowany przez firmę Moz. Pozwala on oszacować, jak dana witryna będzie pozycjonowała się w naturalnych wynikach wyszukiwania i radziła sobie wśród konkurencji.
Wskaźnik DA wyrażany jest w skali od 1 do 100 – im wyżej górnej granicy, tym większy potencjał rankingowy. Trudno jednak znaleźć strony z wynikiem bliskim 100.
Co wpływa na Domain Authority?
Na wysokość wskaźnika Domain Authority wpływają przede wszystkim takie czynniki jak MozRank, MozTrust, liczba i jakość linków zewnętrznych (w tym liczba linków do domeny głównej) oraz wiek domeny. Jednak dokładne działanie mechanizmu algorytmu nie jest do końca znane, a czynników, na podstawie których obliczany jest wynik DA, jest znacznie więcej.
Domain Authority własnej domeny można sprawdzić za pomocą darmowego rozszerzenia MozBar do Chrome, a także wielu innych ogólnodostępnych narzędzi. Sam wskaźnik nie ma wpływu na pozycjonowanie i jest tylko parametrem pomocniczym.
Jak poprawić Domain Authority?
Domeny z wyższym wynikiem DA mają oczywiście większe szanse na lepsze pozycje na stronie SERP. Jak zatem poprawić współczynnik Domain Authority?
Należy przede wszystkim zadbać o wartościowy profil linków zewnętrznych (rodzaj, jakość, liczba, umiejscowienie), ale także na ogólne aspekty związane z optymalizacją strony oraz wartościowy content i UX.
Domain Authority – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie Domain Authority. Wyjaśniliśmy, czym jest ten współczynnik, co wpływa na jego wysokość oraz jak go poprawić.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.