Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – dopasowanie przybliżone, czyli jeden z trzech typów dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads.
Czym jest dopasowanie przybliżone?
Dopasowanie przybliżone jest typem dopasowań słów kluczowych, generującym największy ruch ze wszystkich dostępnych opcji. Takie ustawienie dla kampanii Google Ads spowoduje, że reklama będzie wyświetlała się nie tylko na wybraną frazę, ale również na jej synonimy, odmiany gramatyczne, a także wyrazy pokrewne.
Dzięki temu przekaz marketingowy dotrze do znacznie szerszej publiczności, bez konieczności tworzenia precyzyjnej, rozbudowanej listy fraz.
Dopasowanie przybliżone – wady
Wadą dopasowania przybliżonego jest to, że reklamy mogą wyświetlać się na frazy zupełnie niezwiązane z tematyką strony/kampanii i przez to generować niepotrzebne koszty za kliknięcia.
Ważne jest więc stosowanie wykluczających słów kluczowych, czyli określenie, na jakie frazy reklama nie ma się wyświetlać.
Kiedy sprawdzi się dopasowanie przybliżone?
Dopasowanie przybliżone sprawdzi się, kiedy nie wiesz, jakie frazy kluczowe powinieneś dodać do swojej kampanii. Można to potraktować jako test, ponieważ dzięki narzędziom analitycznym sprawdzisz, jakie słowa powodują wyświetlenie reklamy, a także jak zachowują się Twoi potencjalni klienci.
Trzeba jednak uważać, ponieważ w przypadku kampanii Google Ads bardzo łatwo można przepalić budżet.
Dopasowanie przybliżone – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest dopasowanie przybliżone. Opcja dostępna w Google Ads ma i plusy, i minusy. Z jednej strony zapewnia szeroki zasięg, z drugiej może sprawić, że reklamy będą wyświetlały się w nieodpowiednim kontekście. Na pewno nie sprawdzi się w przypadku każdej kampanii.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.