Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – DuckDuckGo, czyli zyskująca popularność wyszukiwarka internetowa.
DuckDuckGo – co to jest?
Założona w 2008 roku wyszukiwarka DuckDuckGo słynie z ochrony prywatności swoich użytkowników. W odróżnieniu od wielu innych wyszukiwarek (w tym Google) nie przetwarza danych, nie śledzi adresów IP i nie zapisuje plików cookies.
Całkowita rezygnacja z gromadzenia danych przekłada się natomiast na brak personalizacji wyników. W przypadku DuckDuckGo każdy użytkownik otrzymuje dokładnie takie same wyniki, niezależnie od swojej wcześniejszej aktywności.
Popularność DuckDuckGo w Polsce i na świecie
DuckDuckGo zyskuje coraz większą popularność zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Jednak w porównaniu do Google jej udział w rynku jest niewielki, bo wynosi:
- 0,32% w Polsce,
- 2,1% w USA,
- 0,58% na świecie.
Dane pochodzą z serwisu Statcounter GlobalStats.
Możliwości DuckDuckGo
Brak śledzenia użytkownika i przetwarzania danych to ogromna zaleta dla tych, którzy cenią sobie prywatność i anonimowość w sieci. Jeśli chodzi o możliwości i funkcje – DuckDuckGo nie oferuje ich zbyt wiele, zwłaszcza w porównaniu do Google.
Przykładowe funkcje, których nie znajdziemy w Google:
- blokowanie personalizowanych reklam,
- Bangs! – czyli skróty do wyszukiwarek np. w sklepach internetowych.
Jak stworzyć artykuł sponsorowany?
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest DuckDuckGo. Trzeba przyznać, że wyszukiwarka ma duży potencjał, jednak jeszcze długo nie dogoni światowego giganta, jakim jest Google.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.