Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – DuckDuckGo, czyli zyskująca popularność wyszukiwarka internetowa.
DuckDuckGo – co to jest?
Założona w 2008 roku wyszukiwarka DuckDuckGo słynie z ochrony prywatności swoich użytkowników. W odróżnieniu od wielu innych wyszukiwarek (w tym Google) nie przetwarza danych, nie śledzi adresów IP i nie zapisuje plików cookies.
Całkowita rezygnacja z gromadzenia danych przekłada się natomiast na brak personalizacji wyników. W przypadku DuckDuckGo każdy użytkownik otrzymuje dokładnie takie same wyniki, niezależnie od swojej wcześniejszej aktywności.
Popularność DuckDuckGo w Polsce i na świecie
DuckDuckGo zyskuje coraz większą popularność zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Jednak w porównaniu do Google jej udział w rynku jest niewielki, bo wynosi:
- 0,32% w Polsce,
- 2,1% w USA,
- 0,58% na świecie.
Dane pochodzą z serwisu Statcounter GlobalStats.
Możliwości DuckDuckGo
Brak śledzenia użytkownika i przetwarzania danych to ogromna zaleta dla tych, którzy cenią sobie prywatność i anonimowość w sieci. Jeśli chodzi o możliwości i funkcje – DuckDuckGo nie oferuje ich zbyt wiele, zwłaszcza w porównaniu do Google.
Przykładowe funkcje, których nie znajdziemy w Google:
- blokowanie personalizowanych reklam,
- Bangs! – czyli skróty do wyszukiwarek np. w sklepach internetowych.
Jak stworzyć artykuł sponsorowany?
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest DuckDuckGo. Trzeba przyznać, że wyszukiwarka ma duży potencjał, jednak jeszcze długo nie dogoni światowego giganta, jakim jest Google.
SEO na luzie
Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.
Bezpłatna oferta
Społeczność
SEO Samodzielni
Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.