Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Dynamic Search Ads, czyli jeden z typów reklamy, dostępnych w systemie Google Ads.
Dynamic Search Ads – co to jest?
Dynamic Search Ads (dynamiczne reklamy w wyszukiwarce) generują się automatycznie na podstawie zawartości strony internetowej. Wyświetlają się w wyszukiwarce Google, gdy użytkownik wpisze hasło powiązane z ofertą.
Przykład: oferujesz usługi lokalnego pozycjonowania stron. Twoja firmowa witryna podzielona jest na sekcje dla różnych obszarów geograficznych i miast. Jeśli użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazę pozycjonowanie Wrocław, właśnie taki nagłówek będzie miała reklama, a adres URL poprowadzi go do podstrony dla Wrocławia.
Dynamic Search Ads – dla kogo?
Dynamic Search Ads sprawdzą się przede wszystkim w przypadku rozbudowanych serwisów internetowych, podzielonych na szczegółowe kategorie tematyczne – tak jak we wspomnianym wcześniej przykładzie.
Dzięki nim nie trzeba tworzyć osobnej kreacji reklamowej dla każdego miasta – system zrobi to automatycznie. Trzeba jednak pamiętać, że aby stosowanie tego rodzaju kampanii miało sens, witryna internetowa musi być uporządkowana i mieć przejrzystą strukturę.
Dynamic Search Ads – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są Dynamic Search Ads. Pozwalają zwiększyć ruch na stronie, zaoszczędzić czas na tworzenie wielu różnych kreacji reklamowych, a do tego wyświetlają nagłówki dopasowane do zapytania użytkownika, co wpływa na CTR. Nie sprawdzą się jednak w każdym przypadku. Nie należy z nich korzystać przede wszystkim, gdy zawartość strony często ulega zmianom – jak podkreśla firma Google.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.