Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – dywersyfikacja linków. Jest to niezwykle ważne zagadnienie w procesie link buildingu.
Czym jest dywersyfikacja linków?
Jednym z największych i najczęściej popełnianych błędów w link buildingu – zwłaszcza przez osoby początkujące – jest masowe pozyskiwanie linków z jednego źródła i o takich samych atrybutach. Takie działanie prawdopodobnie zostanie uznane przez wyszukiwarkę Google za niezgodne z zasadami dla webmasterów.
Dlatego ogromne znaczenie przy pozycjonowaniu strony ma dywersyfikacja linków. Polega ona na różnicowaniu odnośników pozyskiwanych dla domeny. Chodzi o to, aby profil linkowy wyglądał jak najbardziej naturalnie. Jeśli wszystkie linki pochodzą z jednej strony lub mają ten sam anchor np. w postaci najważniejszego słowa kluczowego, to z pewnością nie wygląda to naturalnie.
Dywersyfikacja linków – jak powinna wyglądać?
Poprawne pozyskiwanie linków zewnętrznych powinno opierać się na przemyślanej i wcześniej zaplanowanej strategii. Odnośniki muszą pochodzić z różnych miejsc np. katalogów branżowych, blogów tematycznych, stron poruszających podobne tematy czy forów internetowych.
Oprócz tego dywersyfikacja linków polega również na zróżnicowaniu atrybutów. Linki nofollow nie wpływają bezpośrednio na pozycję strony, jednak one również powinny znaleźć się w profilu linkowym domeny. W przeciwnym wypadku wyszukiwarka uzna linkowanie za nienaturalne.
Znaczenie mają także anchory. Nie może być to jedynie najważniejsze słowo kluczowe. Backlinki powinny mieć też formę adresów URL, neutralnych wyrażeń czy nazwy brandu.
Dywersyfikacja linków – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest i na czym polega dywersyfikacja linków. To kwestia obowiązkowa, jeśli chcesz, aby wyszukiwarka brała pod uwagę Twój profil linkowy przy ocenianiu autorytetu domeny. Odnośniki muszą wyglądać naturalnie.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.