Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – EAT. To kryterium firmy Google, mające wpływ na pozycję strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania.
EAT – co to jest?
EAT (ang. Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness) to pojęcie ściśle związane z oceną jakości stron internetowych. Firma Google bierze pod uwagę to kryterium, aby się upewnić, że strony prezentowane na wysokich miejscach w rankingu wyników organicznych rzeczywiście zasługują na swoją pozycję. Ocenianie stron pod kątem EAT pozwala sprawdzić, czy są one wiarygodne, wartościowe, zawierają ekspercie treści i cieszą się autorytetem.
EAT a SEO
Strony tworzone zgodnie z kryterium EAT mogą uzyskać lepsze pozycje w rankingu Google. Zatem optymalizacja treści pod tym kątem powinna być stałym elementem strategii pozycjonowania, zwłaszcza jeśli chodzi o strony typu YMYL (ang. Your Money or Your Life). Są to witryny zawierające treści, które w jakiś sposób mogą wpłynąć na życie lub samopoczucie użytkownika.
W przypadku stron YMYL trzeba zwrócić szczególną uwagę na informacje zawarte w artykułach eksperckich. Ich tworzeniem powinien zajmować się specjalista w danej dziedzinie.
Jak tworzyć content dopasowany do zasady EAT?
Treści muszą zawierać rzetelne i aktualne informacje, odpowiadać na pytania odbiorców, a także być atrakcyjne i łatwe w konsumpcji. Aby zadbać o wiarygodność, która jest jednym z najważniejszych elementów EAT, należy udostępniać treści tworzone przez ekspertów w danej dziedzinie, a także pozyskiwać linki z wiarygodnych witryn.
EAT – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest EAT. To kryterium stosowane przez firmę Google może mieć duży wpływ na pozycję strony. Warto tworzyć content zgodnie z jego zasadami, zwłaszcza w przypadku witryn typu YMYL.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.