Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / EAT

EAT

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – EAT. To kryterium firmy Google, mające wpływ na pozycję strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania.

EAT – co to jest?

EAT (ang. Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness) to pojęcie ściśle związane z oceną jakości stron internetowych. Firma Google bierze pod uwagę to kryterium, aby się upewnić, że strony prezentowane na wysokich miejscach w rankingu wyników organicznych rzeczywiście zasługują na swoją pozycję. Ocenianie stron pod kątem EAT pozwala sprawdzić, czy są one wiarygodne, wartościowe, zawierają ekspercie treści i cieszą się autorytetem.

EAT a SEO

Strony tworzone zgodnie z kryterium EAT mogą uzyskać lepsze pozycje w rankingu Google. Zatem optymalizacja treści pod tym kątem powinna być stałym elementem strategii pozycjonowania, zwłaszcza jeśli chodzi o strony typu YMYL (ang. Your Money or Your Life). Są to witryny zawierające treści, które w jakiś sposób mogą wpłynąć na życie lub samopoczucie użytkownika.

W przypadku stron YMYL trzeba zwrócić szczególną uwagę na informacje zawarte w artykułach eksperckich. Ich tworzeniem powinien zajmować się specjalista w danej dziedzinie.

Jak tworzyć content dopasowany do zasady EAT?

Treści muszą zawierać rzetelne i aktualne informacje, odpowiadać na pytania odbiorców, a także być atrakcyjne i łatwe w konsumpcji. Aby zadbać o wiarygodność, która jest jednym z najważniejszych elementów EAT, należy udostępniać treści tworzone przez ekspertów w danej dziedzinie, a także pozyskiwać linki z wiarygodnych witryn.

EAT – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest EAT. To kryterium stosowane przez firmę Google może mieć duży wpływ na pozycję strony. Warto tworzyć content zgodnie z jego zasadami, zwłaszcza w przypadku witryn typu YMYL.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog