Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – farma linków, czyli sposób na „przechytrzenie” algorytmu wyszukiwarki, który dziś nie do końca ma rację bytu.
Co to jest farma linków?
Farma linków to grupa stron WWW, które zostały stworzone wyłącznie w celu wzajemnego linkowania do siebie. Zazwyczaj są to strony niskiej jakości, które nie mają żadnej wartości dla użytkownika. Farma linków najczęściej tworzona jest automatycznie za pomocą specjalnych systemów.
Zwiększenie liczby back linków w ten sposób ma poprawić pozycję danej witryny internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Czy farma linków jest skuteczna?
Dawniej, gdy w link buildingu liczyła się ilość pozyskanych linków, takie działanie mogło szybko poprawić pozycję strony. Jednak dziś, algorytm wyszukiwarki Google jest mocno rozwinięty i zwraca dużą uwagę na wartość dla użytkowników.
Obecnie, aby odnośniki pozytywnie wpływały na pozycję strony, muszą pochodzić z wiarygodnych serwisów o wysokiej jakości. Dlatego farmy linków nie są już skutecznym sposobem na zwiększenie widoczności strony.
Farma linków a kara Google
Farma linków to metoda zaliczana do Black Hat SEO, czyli technik niezgodnych z polityką wyszukiwarki. Z tego względu za takie działanie Google nakłada na stronę ręczną karę, co skutkuje obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania.
Farma linków – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy zagadnienie farma linków. Wyjaśniliśmy, czym jest ta technika, jak działa i czy jest skuteczna z perspektywy pozycjonowania.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.