Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – favicon, czyli coś, co pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.
Favicon – co to jest?
Favicon to mała ikonka widoczna przed adresem URL w polu adresowym przeglądarki oraz na karcie przeglądarki przed tytułem strony. Niewielkich rozmiarów obrazek najczęściej przedstawia logo marki lub element graficzny, który kojarzy się z firmą lub daną domeną.
Jakie znaczenie dla marki ma favicon?
Favicon pozwala przede wszystkim wyróżnić się na tle innych. Dzięki tej małej ikonie użytkownik szybciej trafi na Twoją stronę, gdy w przeglądarce otworzy kilka różnych kart. To pozwoli poprawić UX strony. Każdy z was doświadczył sytuacji, kiedy chciał wrócić w przeglądarce do YouTube, czy Facebooka i wiedział dokładnie, którą kartkę kliknąć ze względu na ikonkę :)
To jednak nie wszystko. Identyfikacja wizualna marki jest bardzo ważna, a znaczenie mają nawet tak niewielkie i na pierwszy rzut oka nic nieznaczące elementy jak favicon. Poza tym strona, która nie ma własnej ikony wygląda nieprofesjonalnie. Można powiedzieć, że jest to obecnie element obowiązkowy w procesie budowania witryny internetowej.
Jak dodać favicon?
W przypadku CMS-ów takich jak np.WordPress, proces dodawania favicon jest szybki i banalnie prosty. Wystarczy kilka kliknięć, nie musisz nawet konwertować obrazu do odpowiedniego formatu – system zrobi to za Ciebie.
Jeśli samodzielnie edytujesz skrypt strony, konieczne będzie dodanie odpowiednio przekonwertowanego i nazwanego pliku (favicon.ico) do katalogu głównego witryny.
Favicon – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest favicon i dlaczego warto pamiętać o tym niewielkim elemencie w procesie tworzenia strony. Nie ma on bezpośredniego wpływu na widoczność w sieci, jednak z pewnością pozytywnie wpływa na doświadczenia użytkowników i wizerunek marki.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.