Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Feed produktowy

Feed produktowy

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – feed produktowy, czyli element niezbędny do tworzenia kampanii produktowych online poza sklepem.

Co to jest feed produktowy?

Feed produktowy (plik produktowy) to dokument zawierający specyfikację wszystkich produktów dostępnych w sklepie internetowym. Znajdują się w nim zarówno ich nazwy, zdjęcia, jak i atrybuty. Najczęściej zapisywany jest w formacie XML i służy do prezentowania danych w strukturalizowany sposób, dzięki czemu zarówno ludzie, jak i roboty mogą je odczytać.

Feed produktowy jest niezbędny do utworzenia kampanii produktowej np. za pomocą Google Ads. Dzięki niemu system ma wgląd w listę produktów i może wyświetlać reklamy użytkownikom, gdy wpiszą związane z produktami frazy.

Z takiego pliku korzystają również inne systemy reklamowe np. Facebook Ads, a także porównywarki cenowe np. Ceneo. Plik z listą produktów pozwala zewnętrznym systemom sprawnie pobierać informacje na temat asortymentu w sklepie, a następnie prezentować go w atrakcyjny sposób konsumentom.

Co zawiera feed produktowy?

Feed produktowy zawiera takie informacje jak:

  • nazwa i opis produktu,
  • identyfikator produktu (ID),
  • adres URL prowadzący do karty produktowej w sklepie,
  • adres URL do zdjęcia,
  • informacje na temat dostępności.

Jak stworzyć feed produktowy?

Jeśli korzystasz z popularnych platform e-commerce, prawdopodobnie możesz wygenerować feed produktowy automatycznie w swoim panelu administracyjnym. W każdym CMS-ie wygląda to nieco inaczej, dlatego najlepiej sprawdzić instrukcje na oficjalnej stronie oprogramowania. Zwykle wystarczy kilka kliknięć i plik z opisem produktów jest gotowy.

Można utworzyć go również samodzielnie, choć w przypadku bardzo rozbudowanego sklepu będzie to zajęcie czasochłonne. Jak to zrobić? Potrzebny będzie arkusz kalkulacyjny. W pliku należy umieścić wszystkie potrzebne informacje (w zależności od wymagań systemu), a następnie zapisać go w formacie XML.

Feed produktowy – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest, do czego służy i jak stworzyć feed produktowy. Bez niego promowanie produktów poza platformą sprzedażową byłoby niemożliwe.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Recykling treści – wykorzystanie w SEO
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 25-09-2023
Recykling treści – wykorzystanie w SEO - SEO blog
SEO Samodzielni
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 11-09-2023
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Content gap – sposób na nowe treści
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 28-08-2023
Content gap – sposób na nowe treści - SEO blog