Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Feed produktowy

Feed produktowy

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – feed produktowy, czyli element niezbędny do tworzenia kampanii produktowych online poza sklepem.

Co to jest feed produktowy?

Feed produktowy (plik produktowy) to dokument zawierający specyfikację wszystkich produktów dostępnych w sklepie internetowym. Znajdują się w nim zarówno ich nazwy, zdjęcia, jak i atrybuty. Najczęściej zapisywany jest w formacie XML i służy do prezentowania danych w strukturalizowany sposób, dzięki czemu zarówno ludzie, jak i roboty mogą je odczytać.

Feed produktowy jest niezbędny do utworzenia kampanii produktowej np. za pomocą Google Ads. Dzięki niemu system ma wgląd w listę produktów i może wyświetlać reklamy użytkownikom, gdy wpiszą związane z produktami frazy.

Z takiego pliku korzystają również inne systemy reklamowe np. Facebook Ads, a także porównywarki cenowe np. Ceneo. Plik z listą produktów pozwala zewnętrznym systemom sprawnie pobierać informacje na temat asortymentu w sklepie, a następnie prezentować go w atrakcyjny sposób konsumentom.

Co zawiera feed produktowy?

Feed produktowy zawiera takie informacje jak:

  • nazwa i opis produktu,
  • identyfikator produktu (ID),
  • adres URL prowadzący do karty produktowej w sklepie,
  • adres URL do zdjęcia,
  • informacje na temat dostępności.

Jak stworzyć feed produktowy?

Jeśli korzystasz z popularnych platform e-commerce, prawdopodobnie możesz wygenerować feed produktowy automatycznie w swoim panelu administracyjnym. W każdym CMS-ie wygląda to nieco inaczej, dlatego najlepiej sprawdzić instrukcje na oficjalnej stronie oprogramowania. Zwykle wystarczy kilka kliknięć i plik z opisem produktów jest gotowy.

Można utworzyć go również samodzielnie, choć w przypadku bardzo rozbudowanego sklepu będzie to zajęcie czasochłonne. Jak to zrobić? Potrzebny będzie arkusz kalkulacyjny. W pliku należy umieścić wszystkie potrzebne informacje (w zależności od wymagań systemu), a następnie zapisać go w formacie XML.

Feed produktowy – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest, do czego służy i jak stworzyć feed produktowy. Bez niego promowanie produktów poza platformą sprzedażową byłoby niemożliwe.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Analiza słów kluczowych
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 15-01-2024
Analiza słów kluczowych - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-01-2024
Eksploracja ścieżki w GA4 - SEO blog