Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Feed produktowy

Feed produktowy

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – feed produktowy, czyli element niezbędny do tworzenia kampanii produktowych online poza sklepem.

Co to jest feed produktowy?

Feed produktowy (plik produktowy) to dokument zawierający specyfikację wszystkich produktów dostępnych w sklepie internetowym. Znajdują się w nim zarówno ich nazwy, zdjęcia, jak i atrybuty. Najczęściej zapisywany jest w formacie XML i służy do prezentowania danych w strukturalizowany sposób, dzięki czemu zarówno ludzie, jak i roboty mogą je odczytać.

Feed produktowy jest niezbędny do utworzenia kampanii produktowej np. za pomocą Google Ads. Dzięki niemu system ma wgląd w listę produktów i może wyświetlać reklamy użytkownikom, gdy wpiszą związane z produktami frazy.

Z takiego pliku korzystają również inne systemy reklamowe np. Facebook Ads, a także porównywarki cenowe np. Ceneo. Plik z listą produktów pozwala zewnętrznym systemom sprawnie pobierać informacje na temat asortymentu w sklepie, a następnie prezentować go w atrakcyjny sposób konsumentom.

Co zawiera feed produktowy?

Feed produktowy zawiera takie informacje jak:

  • nazwa i opis produktu,
  • identyfikator produktu (ID),
  • adres URL prowadzący do karty produktowej w sklepie,
  • adres URL do zdjęcia,
  • informacje na temat dostępności.

Jak stworzyć feed produktowy?

Jeśli korzystasz z popularnych platform e-commerce, prawdopodobnie możesz wygenerować feed produktowy automatycznie w swoim panelu administracyjnym. W każdym CMS-ie wygląda to nieco inaczej, dlatego najlepiej sprawdzić instrukcje na oficjalnej stronie oprogramowania. Zwykle wystarczy kilka kliknięć i plik z opisem produktów jest gotowy.

Można utworzyć go również samodzielnie, choć w przypadku bardzo rozbudowanego sklepu będzie to zajęcie czasochłonne. Jak to zrobić? Potrzebny będzie arkusz kalkulacyjny. W pliku należy umieścić wszystkie potrzebne informacje (w zależności od wymagań systemu), a następnie zapisać go w formacie XML.

Feed produktowy – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest, do czego służy i jak stworzyć feed produktowy. Bez niego promowanie produktów poza platformą sprzedażową byłoby niemożliwe.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

Bądź pierwszą osobą, która (d)oceni treść.

5 / 5

Liczba ocen: 0

Twoja ocena:

Społeczność

SEO Samodzielni

Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc