Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – FID, czyli jeden ze sposobów Google na ocenianie wydajności witryn internetowych.
Co to jest FID?
FID (ang. First Input Delay) to jeden z trzech elementów Core Web Vitals, czyli czynnika rankingowego Google wprowadzonego w 2021 roku.
First Input Delay to opóźnienie przy pierwszym działaniu. FID określa czas od momentu, gdy użytkownik wchodzi w pierwszą interakcję z witryną, do momentu, kiedy przeglądarka jest w stanie tę interakcję przetworzyć. Jak można się domyślić – czas powinien być jak najkrótszy. Za dobry wynik uznaje się wartość poniżej 0,1 sekundy.
Wyszukiwarka Google stawia nacisk na takie kwestie jak First Input Delay, ponieważ dąży do tego, aby witryny internetowe były jak najbardziej wydajne i użyteczne. Dlatego śmiało można powiedzieć, że ten czynnik ma wpływ na pozycjonowanie.
Jak zoptymalizować FID?
Optymalizacja FID ma znaczenie nie tylko ze względu na wyszukiwarkę. Trzeba pamiętać, że ogromny wpływ na zadowolenie użytkownika ma pierwsze wrażenie. Jeśli już przy pierwszej akcji wystąpią problemy, użytkownik nie będzie zbyt zadowolony i istnieje duża szansa, że opuści witrynę.
Jak więc zoptymalizować FID? Na wydajność witryny wpływa wiele czynników. W pierwszej kolejności warto usunąć wszystkie niepotrzebne wtyczki i moduły w systemie CMS. Oprócz tego znaczenie mają takie kwestie jak:
- uporządkowanie i uproszczenie skryptu,
- podzielenie skryptu na krótsze sekcje,
- aktualizacja oprogramowania,
- dobry hosting,
- optymalizacja techniczna strony (m.in. odpowiedni rozmiar i waga zdjęć).
FID – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest FID, czyli First Input Delay. Obecnie ma on ogromne znaczenie w walce o zaufanie wyszukiwarki, a także zadowolenie użytkowników. W procesie zwiększania widoczności strony nie można zapominać o poprawie jej wydajności.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.