Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – geolokalizacja strony, czyli mechanizm przydatny zarówno dla użytkownika, jak i właściciela strony.
Czym jest geolokalizacja strony?
Geolokalizacja strony to proces rozpoznawania lokalizacji użytkownika, a następnie dopasowywania do niej wersji językowej i treści.
Geolokalizacja wykorzystywana jest w niemal wszystkich usługach Google, ale także w innych aplikacjach i narzędziach. Do ustalenia miejsca pobytu użytkownika Google wykorzystuje adres IP, GPS, sygnały z sieci urządzeń mobilnych oraz historię aktywności.
Do czego służy geolokalizacja strony?
Geolokalizacja strony służy zarówno użytkownikom, jak i właścicielom witryn. Wykorzystywana jest w działaniach marketingowych do tego, aby precyzyjniej trafiać do grupy docelowej (np. w przypadku reklam Google Ads). Zamiast kierować przekaz do wszystkich, można skierować go do odbiorców, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani usługą czy produktem.
Dzięki niej użytkownik otrzymuje wyniki dopasowane do swojego miejsca pobytu. Geolokalizacja strony ma znaczenie również w nawigacji.
Geolokalizacja a pozycjonowanie
Geolokalizacja strony jest ściśle związana z pozycjonowaniem, a największe znaczenie ma w przypadku firm, świadczących swoje usługi na gruncie regionalnym. Tutaj promocja strony nie musi odbywać się w całej Polsce, bo mieszkańcy Krakowa raczej nie skorzystają z usług fryzjera w Gdańsku.
Dzięki geolokalizacji i optymalizacji strony pod kątem konkretnego obszaru geograficznego użytkownicy otrzymują wyniki zgodne ze swoim miejscem pobytu.
Geolokalizacja strony – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie „geolokalizacja strony”. Wyjaśniliśmy, czym jest, do czego służy, jaki ma wpływ na pozycjonowanie oraz z jakich danych korzysta Google do określenia lokalizacji użytkownika.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.