Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – geotargeting, czyli jeden ze sposobów kierowania treści i reklam do odbiorców. Na czym polega?
Czym jest geotargeting?
Geotargeting to mechanizm, w ramach którego dopasowuje się wyniki wyszukiwania, reklamy czy inne treści w Internecie do użytkowników na podstawie lokalizacji urządzenia.
Zwykle odbywa się to poprzez adres IP komputera czy smartfona, ale także za pomocą Wi-Fi czy GPS.
Gdzie stosuje się geotargeting?
Najprostszym przykładem użycia geotargetingu są wyniki wyszukiwania Google. Strona SERP użytkownika znajdującego się w Gdańsku będzie wyglądała inaczej niż strona SERP użytkownika przebywającego na terenie Warszawy.
System dopasowuje wyniki do obszaru geograficznego, dzięki czemu są one bardziej trafne. Jeśli ktoś wpisuje w wyszukiwarkę frazę dobry mechanik samochodowy, prawdopodobnie szuka mechanika najbliżej siebie.
Geotargeting stosuje się także w kampaniach Google Ads. Reklamy mogą być kierowane ze względu na lokalizację np. tylko do mieszkańców województwa pomorskiego.
Geotargeting – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest i do czego służy geotargeting. Ten rodzaj kierowania treści ma ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku firm świadczących usługi na gruncie regionalnym.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.