Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Geotargeting

Geotargeting

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – geotargeting, czyli jeden ze sposobów kierowania treści i reklam do odbiorców. Na czym polega?

Czym jest geotargeting?

Geotargeting to mechanizm, w ramach którego dopasowuje się wyniki wyszukiwania, reklamy czy inne treści w Internecie do użytkowników na podstawie lokalizacji urządzenia.

Zwykle odbywa się to poprzez adres IP komputera czy smartfona, ale także za pomocą Wi-Fi czy GPS.

Gdzie stosuje się geotargeting?

Najprostszym przykładem użycia geotargetingu są wyniki wyszukiwania Google. Strona SERP użytkownika znajdującego się w Gdańsku będzie wyglądała inaczej niż strona SERP użytkownika przebywającego na terenie Warszawy.

System dopasowuje wyniki do obszaru geograficznego, dzięki czemu są one bardziej trafne. Jeśli ktoś wpisuje w wyszukiwarkę frazę dobry mechanik samochodowy, prawdopodobnie szuka mechanika najbliżej siebie.

Geotargeting stosuje się także w kampaniach Google Ads. Reklamy mogą być kierowane ze względu na lokalizację np. tylko do mieszkańców województwa pomorskiego.

Geotargeting – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest i do czego służy geotargeting. Ten rodzaj kierowania treści ma ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku firm świadczących usługi na gruncie regionalnym.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Recykling treści – wykorzystanie w SEO
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 25-09-2023
Recykling treści – wykorzystanie w SEO - SEO blog
SEO Samodzielni
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 11-09-2023
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Content gap – sposób na nowe treści
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 28-08-2023
Content gap – sposób na nowe treści - SEO blog