Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Google Bowling. Jest to jedna z metod tzw. depozycjonowania, czyli obniżania rankingu strony konkurenta.
Czym jest Google Bowling?
Google Bowling to praktyka polegająca na tworzeniu dużej ilości sztucznych linków, prowadzących do strony konkurenta. Celem jest obniżenie pozycji witryny branżowego rywala, a nawet spowodowanie, że zostanie ona ukarana przez wyszukiwarkę Google. Linki zazwyczaj pochodzą z niewiarygodnych, spamerskich stron. Czasami licznie umieszczane są w komentarzach w social mediach czy na blogach.
Takie działanie to jedna z metod depozycjonowania, czyli negatywnego działania w zakresie pozycjonowania po to, aby pozbyć się konkurencji. Praktykowanie Google Bowling rozpoczęło się, gdy wyszukiwarka wprowadziła algorytm Pingwin i zapowiedziała, że strony ze sztucznym zapleczem linkowym będą karane.
Czy Google Bowling jest dozwolone?
Google Bowling jest oczywiście niedozwolone i niezgodne z polityką wyszukiwarki. Można powiedzieć, że jest to jedna z praktyk Black Hat SEO.
Jak sobie radzić z Google Bowling?
Aby nie paść ofiarą praktyki Google Bowling, warto regularnie analizować profil linków własnej witryny. Istnieje mnóstwo – zarówno darmowych, jak i płatnych – narzędzi, które pozwalają sprawdzić źródło linków.
Po wykryciu szkodliwych odnośników należy zgłosić sprawę do Google. Można też zrzec się linków np. za pomocą narzędzia Disavow Tool. Trzeba jednak uważać, aby przypadkiem nie pozbawić strony wartościowych linków. Obsługa tego narzędzia wymaga sporego doświadczenia w zakresie SEO.
Google Bowling – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie „Google Bowling”. Wyjaśniliśmy, czym jest ta praktyka i jak sobie radzić, gdy konkurencja stosuje nieuczciwe metody w zakresie SEO.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.