Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Google Merchant Center, czyli niezbędne narzędzie w przypadku kampanii dla e-commerce w Google Ads.
Google Merchant Center – co to jest?
Google Merchant Center to darmowa usługa od firmy Google, służąca do przesyłania danych na temat produktów w sklepie internetowym. Informacje w formie pliku w odpowiednim formacie umożliwiają tworzenie reklam produktowych w systemie Google Ads.
To właśnie dzięki Google Merchant Center kreacja reklamowa w zakładce Zakupy czy w sieci reklamowej przedstawia najważniejsze dane na temat produktu – zwykle składa się ze zdjęcia, nazwy, ceny, a w niektórych przypadkach także innych informacji np. linku czy oceny.
System pobiera informacje z wgranego pliku, dzięki czemu odpowiednia reklama wyświetla się na frazę wpisywaną przez użytkownika. Właściciel sklepu nie musi tworzyć osobnej kampanii dla każdego produktu.
Jak dodać feed produktowy do Google Merchant Center?
Aby dodać plik z danymi na temat produktów, należy wejść w zakładkę Produkty w usłudze Google Merchant Center, a następnie kliknąć Prześlij plik i wprowadzić odpowiednie ustawienia.
Google Merchant Center – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Google Merchant Center. To narzędzie obowiązkowe dla każdego, kto zamierza prowadzić kampanie promujące produkty w systemie Google Ads, w tym – kampanie remarketingowe.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.