Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Google Shopping, czyli jedna z usług w ekosystemie Google.
Google Shopping – co to jest?
Google Shopping (Zakupy Google) to wyszukiwarka produktów stworzona przez firmę Google. Po wpisaniu frazy kluczowej (np. nazwy produktu) użytkownik otrzymuje oferty z różnych sklepów internetowych.
Dzięki niej konsumenci nie muszą odwiedzać strony, aby uzyskać najważniejsze informacje o produkcie, i mogą w wygodny sposób porównać ceny w kilku sklepach. Z ich perspektywy Google Shopping to duże ułatwienie na ścieżce zakupowej.
Jednak narzędzie służy również właścicielom sklepów internetowych. Zakupy Google pozwalają na wyróżnienie oferty i przedstawienie produktów w przejrzysty sposób. Widoczność w tej zakładce może więc pozytywnie wpłynąć na wyniki sprzedażowe.
Rodzaje wyników wyszukiwania w Google Shopping
Firma Google regularnie wprowadza zmiany w swoich usługach, a Google Shopping nie jest wyjątkiem. W 2020 roku po 8 latach w zakładce Zakupy znów dostępne są wyniki organiczne. Wyświetlają się one – tak jak w tradycyjnej wyszukiwarce – pomiędzy reklamami.
Na ich kolejność wpływa trafność względem słów kluczowych, wcześniejsza aktywność użytkownika w sieci, a także doświadczenia związane z produktem lub sprzedawcą.
Google Shopping – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy czym jest i do czego służy Google Shopping. Właściciele sklepów internetowych mogą wyświetlać tam swoje produkty w ramach płatnych kampanii reklamowych Google Ads, ale także starać się o wyświetlenia w wynikach organicznych. Z perspektywy konsumentów jest to natomiast wygodne narzędzie to przeglądania i porównywania produktów.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.