Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Google Tag Assistant, czyli narzędzie przydatne przy technicznej optymalizacji strony.
Czym jest Google Tag Assistant?
Google Tag Assistant to darmowa wtyczka do przeglądarki Chrome. Służy do sprawdzania poprawności implementowanych tagów śledzących w obrębie witryny (np. z Google Analytics czy Google Ads).
Dzięki niej możesz sprawdzić, czy tagi prawidłowo zbierają dane o akcjach wykonywanych przez użytkowników, a także zdiagnozować problemy z nimi związane.
Tag Assistant od Google pozwala również rejestrować (nagrywać) sesje użytkowników na stronie, a następnie tworzyć z nich raporty.
Jak używać narzędzia Google Tag Assistant?
Aby zacząć używać Google Tag Assistant, w pierwszej kolejności należy pobrać i zainstalować rozszerzenie dla przeglądarki. Po poprawnej instalacji ikona narzędzia wyświetli się w prawym górnym roku ekranu.
Narzędzie będzie analizowało tagi na każdej odwiedzonej przez Ciebie stronie, jednak domyślnie jest w trybie uśpienia. Aby je aktywować, należy kliknąć wspomnianą ikonę, następnie przycisk Enable i odświeżyć stronę.
W zależności od ilości tagów oraz tego, czy w witrynie występują problemy, ikona będzie zmieniała swój kolor. Przykładowo, kolor czerwony świadczy o poważnym błędzie, a zielony – o tym, że wszystkie tagi działają poprawnie.
Google Tag Assistant – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest i do czego służy Google Tag Assistant. To darmowe rozszerzenie do przeglądarki przyda się zarówno w przypadku działań płatnych (tagi Google Ads), jak i bezpłatnych np. dla pozycjonowania organicznego (tagi Google Analytics).
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.