Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Graf Wiedzy, czyli narzędzie wykorzystywane przez wyszukiwarkę Google.
Czym jest Graf Wiedzy?
Graf Wiedzy (ang. Knowledge Graph) to wprowadzone w 2012 roku narzędzie, a zarazem baza danych, w której wyszukiwarka Google gromadzi informacje na temat osób, budynków, wydarzeń, zespołów muzycznych, rzeczy, czy zagadnień, a inaczej – wszystkich podmiotów, które można jasno zdefiniować.
Dzięki tej bazie danych Google może wyświetlać w wynikach wyszukiwania tzw. Panel Wiedzy, czyli kolumnę zawierającą najważniejsze informacje na dany temat. Znajduje się ona po prawej stronie ekranu na stronie SERP.
Graf Wiedzy wykorzystywany jest do formułowania zestawów najbardziej przydatnych użytkownikowi danych na temat konkretnych podmiotów, a także do ustalania relacji między nimi – np. powiązania rodzinnego w przypadku osób, czy aktorów w przypadku tytułu filmowego.
Dane pobierane są z przeróżnych źródeł informacji m.in. z Wikipedii.
Czy warto znaleźć się w Grafie Wiedzy?
Obecność w Grafie Wiedzy, a właściwie w Panelu Wiedzy ma plusy i minusy. Pomaga zyskać zaufanie internautów i w pewien sposób promuje stronę czy firmę. Jednak trzeba wziąć pod uwagę to, że jeśli użytkownik otrzyma podane na tacy najważniejsze informacje już w wynikach wyszukiwania, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie odwiedzi strony.
Graf Wiedzy – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Graf Wiedzy. Jest to narzędzie, które przede wszystkim usprawnia i przyspiesza proces wyszukiwania informacji w Internecie. Dla właścicieli stron może natomiast okazać się szansą na zwiększenie popularności, choć nie musi.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.