Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – heatmapa, czyli jedno z narzędzi wykorzystywanych w analityce internetowej. Jak działa?
Czy jest heatmapa?
Heatmapa (mapa ciepła) za pomocą kolorów odzwierciedla to, jak użytkownicy zachowują się na stronie internetowej. Zwykle ciepłe kolory (np. czerwony) oznaczają największe zainteresowanie użytkowników, a zimne (np. niebieski) – najmniejsze. Oczywiście narzędzie wykorzystuje też pośrednie kolory np. żółty, zielony, pomarańczowy.
Efektem badania analitycznego z wykorzystaniem heatmapy jest raport w formie graficznej, przedstawiający np. stronę główną i oznaczone na niej elementy za pomocą kolorów.
Do czego wykorzystywana jest heatmapa?
Samo pozycjonowanie nie wystarczy, aby osiągnąć sukces w Internecie. Obecnie konieczna jest dbałość o UX, czyli wrażenia użytkownika. Heatmapa pozwala ocenić jakość strony właśnie pod kątem UX.
Dzięki temu narzędziu sprawdzisz m.in.:
- które nagłówki najbardziej interesują Twoich odbiorców,
- jakie elementy na stronie zwracają największą uwagę,
- które sekcje strony są pomijane,
- co odciąga uwagę użytkowników od najważniejszych elementów strony.
Heatmapa – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest heatmapa i do czego można ją wykorzystać w analityce internetowej. To narzędzie może dostarczyć Ci sporo cennych informacji o stronie internetowej czy aplikacji. Warto przyjrzeć mu się bliżej, zwłaszcza jeśli zależy Ci na optymalizacji strony pod kątem UX.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.