Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Hreflang

Hreflang

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – hreflang. Ma ogromne znaczenie w przypadku optymalizacji kodu strony dostępnej w kilku wersjach językowych. Czym jest?

Czym jest hreflang?

Hreflang to atrybut tagu w języku HTML. Jego zadaniem jest informowanie robotów wyszukiwarki o tym, że istnieją różne wersje językowe strony przeznaczone dla użytkowników z różnych krajów czy regionów.

Schemat tagu z atrybutem hreflang wygląda następująco:

<link rel="alternate" hreflang="język-region" href="przykładowy adres URL" />

Jak i gdzie wdrożyć hreflang na swojej stronie?

Atrybut hreflang najczęściej umieszczany jest w sekcji head w kodzie strony. Należy pamiętać, że strona powinna zawierać odniesienia do wszystkich występujących wersji językowych, a także do samej siebie.

Ważne są również tagi powrotne. To znaczy, że jeśli wersja X zawiera odniesienie do wersji Y, to wersja Y powinna zawierać odniesienie do wersji X. Do tego kierowanie powinno zawsze odbywać się na te same podstrony, a nie z podstrony do np. strony głównej.

Jeśli strona ma kilkadziesiąt wersji językowych, to umieszczanie wszystkich odniesień w sekcji head nie jest dobrym pomysłem. W takiej sytuacji lepiej umieścić te informacje w pliku sitemap.

Hreflang a SEO

Hreflang nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję strony, jednak jest ogromnie ważny dla całego procesu optymalizowania i pozycjonowania witryny w pośredni sposób. Przede wszystkim pozwala uniknąć kary od wyszukiwarki za tzw. duplicate content.

Jeśli ta sama treść w innym języku nie zostanie oznaczona atrybutem hreflang, Google uzna ją za kopię, co będzie miało negatywny wpływ na widoczność.

Hreflang – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest atrybut hreflang. Według oficjalnych informacji dostarczanych przez firmę Google jest on konieczny, gdy strona ma kilka wersji językowych. Pamiętaj jednak, że wdrożenie atrybutu hreflang musi być przeprowadzone zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. W przeciwnym razie tagi nie będą brane pod uwagę.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

Bądź pierwszą osobą, która (d)oceni treść.

5 / 5

Liczba ocen: 0

Twoja ocena:

Społeczność

SEO Samodzielni

Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc