Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – HTTPS, czyli protokół szyfrowania danych, wykorzystywany na stronach internetowych.
Co to jest HTTPS
HTTPS to szyfrowana wersja protokołu HTTP. Pozwala on na bezpieczne przesyłanie danych, dlatego jest konieczny zwłaszcza w sklepach internetowych, gdzie użytkownicy podają swoje dane i dokonują płatności.
Protokół HTTPS jest zabezpieczony certyfikatem bezpieczeństwa, czyli SSL (ang. Secure Socket Layer).
HTTPS a SEO
Dawniej HTTPS wykorzystywany był głównie w adresach URL stron związanych z bankowością czy innych stron, gdzie konieczne było bardzo duże bezpieczeństwo. Można powiedzieć, że dziś jest to już standard i rzadko zdarza się, że strona nie jest zabezpieczona protokołem HTTPS.
A czy ma on wpływ na pozycjonowanie? Zdecydowanie tak. Wyszukiwarka Google dba o bezpieczeństwo użytkowników, dlatego chętniej promuje wiarygodne i odpowiednio zabezpieczone serwisy. Wdrożenie certyfikatu SSL jest ważnym elementem SEO.
HTTPS a UX
Użytkownicy Internetu wiedzą, na których stronach został wdrożony certyfikat SSL. Przedrostek „https” pojawia się w oknie przeglądarki przed adresem URL. Do tego zabezpieczone strony oznaczone są symbolem zamkniętej kłódki.
Strona bez protokołu HTTPS jest źle odbierana przez użytkowników, dlatego negatywnie wpływa na UX i może przyczynić się do wysokiego współczynnika odrzuceń. Internauci nie chcą korzystać z serwisów, które nie zapewniają im odpowiedniego bezpieczeństwa.
HTTPS – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie „HTTPS”. Wyjaśniliśmy, czym jest ten protokół i dlaczego jest ważny z perspektywy SEO oraz UX.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.