Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Keyword funnel

Keyword funnel

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – keyword funnel, czyli metoda segmentowania słów kluczowych.

Czym jest keyword funnel?

Keyword funnel (lejek słów kluczowych) odnosi się do fraz, jakie wykorzystują konsumenci na każdym etapie ścieżki konwersji. Polega na kategoryzowaniu ich na podstawie intencji użytkowników.

Nazwa nie jest przypadkowa. Lejek wizualizuje to, jak zmienia się liczba konsumentów na każdym kolejnym etapie – na początku grono zainteresowanych jest największe, a na końcu pozostaje tylko garstka osób.

Jakie są etapy lejka słów kluczowych?

Keyword funnel można podzielić na trzy główne etapy:

  1. ToFu (Świadomość) – polega na budowaniu świadomości marki lub produktów. Do tego etapu przypisuje się przede wszystkim słowa generyczne, które angażują jak najszersze grono odbiorców, ale nie są nakierowane na konkretną intencję, a także frazy odnoszące się do danego problemu np. jak wybrać buty do biegania.
  2. MoFu (Zainteresowanie) – na tym etapie konsument jest zainteresowany produktem i rozważa zakup, jednak nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji. Słowa kluczowe są dokładniejsze i mają niższy wolumen wyszukiwania.
  3. BoFu (Konwersja) – słowa kluczowe powinny być skierowane do osób przekonanych do zakupu, czyli być ściśle związane z intencją.

Po co stosuje się keyword funnel?

Segmentowanie fraz za pomocą keyword funnel pozwala dokładnie zaplanować strategię pozycjonowania strony oraz pozyskiwania klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Fraza long tail ściśle związana z intencją zakupową danego produktu nie sprawdzi się na początku lejka, ponieważ konsumenci nie są jeszcze gotowi na zakup. Żeby podjąć ostateczną decyzję, klient musi „spotkać” się z marką przynajmniej kilka razy.

Keyword funnel – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest keyword funnel. Dzięki tej metodzie możesz pogrupować słowa kluczowe na podstawie wolumenu wyszukiwania oraz intencji użytkownika/konsumenta, a następnie zaprojektować strategię tak, aby kierować odpowiedni przekaz do osób na każdym etapie ścieżki konwersji.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

Bądź pierwszą osobą, która (d)oceni treść.

5 / 5

Liczba ocen: 0

Twoja ocena:

Społeczność

SEO Samodzielni

Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc