Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – keyword prominence, czyli jeden z istotnych czynników rankingowych Google.
Keyword prominence – co to jest?
Keyword prominence to inaczej wyróżnienie słowa kluczowego na stronie. Odnosi się do lokalizacji i usytuowania fraz wykorzystywanych na potrzeby pozycjonowania.
W 2021 roku przedstawiciel Google – John Mueller przyznał, że keyword prominence ma znaczenie i można uznać je za czynnik rankingowy. Chodzi o to, aby pokazać robotom indeksującym, czego dotyczy witryna.
Gdzie umieścić frazę kluczową?
Pierwsza zasada keyword prominence jest taka, że najważniejsze słowo kluczowe powinno znaleźć się jak najwyżej na stronie, czyli na początku pierwszego zdania.
Oprócz tego frazy głównej nie może zabraknąć w:
- tytule i meta opisie strony,
- w nagłówku H1,
- w śródtytułach,
- w adresie URL,
- w opisach obrazów,
- w anchorach linków,
- w treści.
John Mueller podkreśla jednak, że istotne jest wyeksponowanie słowa kluczowego, a nie przesycenie nim treści. Nie należy więc zbyt często powtarzać frazy w samym tekście.
Keyword prominence – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest keyword prominence. To aspekt, który może mieć znaczący wpływ na widoczność strony w SERP-ach. Wyszukiwarka Google chce, aby najważniejsza fraz była wyraźnie wyeksponowana zarówno dla robotów indeksujących, jak i użytkowników.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.