Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – keyword proximity. Termin odnosi się do fraz kluczowych złożonych z kilku słów.
Keyword proximity – co to?
Keyword proximity to odległość pomiędzy słowami składającymi się na frazę kluczową. Dotyczy zarówno samej treści, jak i nagłówków czy tytułów SEO.
Jeśli Twoja fraza kluczowa to przepis na pizzę, a tytuł strony wygląda tak:
to keyword proximity wynosi dwa słowa.
Keyword proximity a SEO
Powszechnie przyjmuje się, że keyword proximity ma znaczenie dla pozycjonowania, ponieważ wpływa na trafność strony względem wyszukiwań użytkownika.
Co prawda John Mueller nie wypowiedział się jednoznacznie na ten temat:
Jednak z obserwacji SERP-ów wynika, że odległość pomiędzy wyrazami składającymi się na frazę kluczową powinna być jak najmniejsza, zwłaszcza w tak istotnych miejscach jak tytuł SEO, nagłówek H1 i pierwsze zdanie w tekście.
Keyword proximity – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest keyword proximity. Google nie wydało na ten temat oficjalnego oświadczenia, jednak na podstawie obserwacji rankingu na przestrzeni lat można wywnioskować, że im bliżej siebie znajdują się słowa jednej frazy, tym lepiej.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.