Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – keyword stuffing, czyli jedna z nieetycznych i niedozwolonych przez wyszukiwarkę metod pozycjonowania.
Czym jest keyword stuffing?
Keyword stuffing to technika polegająca na nienaturalnym „upychaniu” dużej ilości słów do tekstu lub innych elementów strony. Takie działanie ma na celu szybką poprawę pozycji serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania.
Osoby stosujące keyword stuffing wybierają najbardziej dopasowane i korzystne z punktu widzenia pozycjonowania frazy, a następnie powtarzają je na stronie wiele razy, a nawet ukrywają pod obrazami czy w tle strony, zmieniając czcionkę.
Keyword stuffing a algorytm Panda
W 2011 roku wyszukiwarka Google wprowadziła algorytm Panda. Jego zadaniem było (i nadal jest) zwiększanie widoczności stron wysokiej jakości, a obniżanie tych, które zawierają niskiej jakości content.
Keyword stuffing znacznie obniża jakość tekstu, dlatego Panda nie pozwala, aby strony z nienaturalnie upchanymi słowami kluczowymi znalazły się na wysokich miejscach w rankingu Google.
Keyword stuffing – konsekwencje
Keyword stuffing to metoda należąca do Black Hat SEO, czyli działań niezgodnych z zasadami dla webmasterów. Nienaturalnie umieszczone słowa kluczowe to próba oszukania wyszukiwarki, jednak to nie wszystko. Tekst przesycony frazami jest też nieatrakcyjny i bezwartościowy dla użytkownika.
Dlatego za stosowanie keyword stuffing grozi kara w postaci filtra algorytmicznego lub nawet usunięcie z indeksu wyszukiwarki.
Keyword stuffing – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy keyword stuffing, czyli działanie niezgodne z polityką wyszukiwarki. Wyjaśniliśmy, na czym polega i dlaczego nie warto tego robić z punktu widzenia SEO.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.