Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / KISS

KISS

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – KISS, czyli reguła dotycząca m.in. projektowania przekazów marketingowych oraz stron internetowych.

KISS – co to jest?

KISS (ang. Keep It Simple, Stupid) to reguła wykorzystywana w marketingu, branży IT, biznesie oraz w wielu innych obszarach życia – nawet w sferze prywatnej. Jej początków można doszukiwać się w latach 60. ubiegłego wieku, kiedy o stronach internetowych nie było jeszcze mowy. Za jej pomysłodawcę uznaje się amerykańskiego inżyniera lotnictwa – Kelly’ego Johnsona.

Uważał on, że samoloty powinny być projektowane w taki sposób, aby naprawić je mógł mechanik z podstawową wiedzą, wykorzystując do tego proste narzędzia.

Reguła KISS w świecie digital

W świecie cyfrowym – zwłaszcza w marketingu – regułę KISS stosuje się bardzo często. Chodzi o to, aby projektować proste i zrozumiałe dla każdego przekazy, a unikać skomplikowanego języka i specjalistycznych zwrotów. Czasami najprostsze rozwiązanie jest tym najlepszym.

Jak tworzyć treści zgodnie z regułą KISS?

Reguła KISS w content marketingu dotyczy zarówno artykułów blogowych, poradników, opisów produktów, artykułów specjalistycznych, jak i materiałów wideo czy infografik.

Treści powinny być pisane i tworzone w prosty (ale nie prostacki) i zrozumiały dla odbiorców sposób. Szczególnie trudne może okazać się to dla specjalistów w danej dziedzinie – pomimo szerokiej wiedzy trzeba postawić się na miejscu osoby, która nie zna specjalistycznych, branżowych zagadnień i nie rozumie żargonów.

Komplikowanie może negatywnie odbić się na celu, jaki realizować ma dana treść. Przykładowo, opis produktu zawierający wyłącznie techniczne dane i informacje napisane niezrozumiałym dla przeciętnego odbiorcy językiem nie będzie generował dużej sprzedaży.

KISS – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest reguła KISS. Jasny i zrozumiały przekaz to podstawa dobrej komunikacji. Warto stosować ją w marketingu, ponieważ dialog z klientem ma ogromny wpływ na wyniki sprzedażowe i realizację innych celów biznesowych.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Recykling treści – wykorzystanie w SEO
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 25-09-2023
Recykling treści – wykorzystanie w SEO - SEO blog
SEO Samodzielni
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 11-09-2023
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Content gap – sposób na nowe treści
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 28-08-2023
Content gap – sposób na nowe treści - SEO blog