Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Konwersja

Konwersja

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – konwersja, czyli jedno z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym.

Co to jest konwersja?

Według słownika języka polskiego konwersja to przekształcenie czegoś z jednej postaci w drugą. W marketingu internetowym chodzi o przekształcenie biernych użytkowników w klientów, którzy podejmują rentowne akcje.

Konwersja to wszystkie działanie przynoszące zysk (makro konwersja) właścicielowi strony lub przybliżające go do osiągnięcia konkretnego celu biznesowego czy marketingowego (mikro konwersja).

Przykłady konwersji

W sklepie internetowym konwersją będzie przede wszystkim dokonanie zakupu przez użytkownika. Jest to akcja bezpośrednio przynosząca zysk, dlatego ma ogromne znaczenie. Jednak w przypadku stron informacyjnych również możemy mówić o konwersji. Będą nią takie działania jak zapisanie do newslettera, pobranie e-booka, wypełnienie formularza, wyświetlenie wideo czy zarejestrowanie konta.

Konwersja dotyczy także płatnych reklam tworzonych za pomocą systemu Google Ads.

Jak zwiększyć współczynnik konwersji?

Aby zwiększyć współczynnik konwersji, należy zadbać o UX na stronie. Pozycjonowanie jest podstawą do tego, aby witryna wyświetlała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jednak dobra widoczność nie jest bezpośrednią korzyścią. SEO ma generować ruch, a ruch przekształcać się w konwersje.

Nawet najlepsza pozycja w rankingu Google nie pomoże, jeśli strona będzie nieatrakcyjna pod kątem technicznym i wizualnym. Projektując serwis, trzeba zadbać o to, aby wszystkie elementy zachęcały użytkownika do wykonania konkretnego zadania.

Często spotykanym błędem, który obniża współczynnik konwersji w sklepie internetowym, jest skomplikowana i zbyt długa ścieżka zakupowa. Formularze powinny być zrozumiałe i maksymalnie uproszczone.

Konwersja – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie „konwersja”. Wyjaśniliśmy, czym jest, jakie są przykłady konwersji oraz jak zwiększyć jej współczynnik.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Search intent – jak wykorzystać intencje użytkownika w SEO
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 05-06-2023
Search intent – jak wykorzystać intencje użytkownika w SEO - SEO blog
SEO Samodzielni
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 22-05-2023
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 08-05-2023
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google - SEO blog