Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Konwersja

Konwersja

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – konwersja, czyli jedno z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym.

Co to jest konwersja?

Według słownika języka polskiego konwersja to przekształcenie czegoś z jednej postaci w drugą. W marketingu internetowym chodzi o przekształcenie biernych użytkowników w klientów, którzy podejmują rentowne akcje.

Konwersja to wszystkie działanie przynoszące zysk (makro konwersja) właścicielowi strony lub przybliżające go do osiągnięcia konkretnego celu biznesowego czy marketingowego (mikro konwersja).

Przykłady konwersji

W sklepie internetowym konwersją będzie przede wszystkim dokonanie zakupu przez użytkownika. Jest to akcja bezpośrednio przynosząca zysk, dlatego ma ogromne znaczenie. Jednak w przypadku stron informacyjnych również możemy mówić o konwersji. Będą nią takie działania jak zapisanie do newslettera, pobranie e-booka, wypełnienie formularza, wyświetlenie wideo czy zarejestrowanie konta.

Konwersja dotyczy także płatnych reklam tworzonych za pomocą systemu Google Ads.

Jak zwiększyć współczynnik konwersji?

Aby zwiększyć współczynnik konwersji, należy zadbać o UX na stronie. Pozycjonowanie jest podstawą do tego, aby witryna wyświetlała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jednak dobra widoczność nie jest bezpośrednią korzyścią. SEO ma generować ruch, a ruch przekształcać się w konwersje.

Nawet najlepsza pozycja w rankingu Google nie pomoże, jeśli strona będzie nieatrakcyjna pod kątem technicznym i wizualnym. Projektując serwis, trzeba zadbać o to, aby wszystkie elementy zachęcały użytkownika do wykonania konkretnego zadania.

Często spotykanym błędem, który obniża współczynnik konwersji w sklepie internetowym, jest skomplikowana i zbyt długa ścieżka zakupowa. Formularze powinny być zrozumiałe i maksymalnie uproszczone.

Konwersja – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie „konwersja”. Wyjaśniliśmy, czym jest, jakie są przykłady konwersji oraz jak zwiększyć jej współczynnik.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog