Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – konwersja, czyli jedno z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym.
Co to jest konwersja?
Według słownika języka polskiego konwersja to przekształcenie czegoś z jednej postaci w drugą. W marketingu internetowym chodzi o przekształcenie biernych użytkowników w klientów, którzy podejmują rentowne akcje.
Konwersja to wszystkie działanie przynoszące zysk (makro konwersja) właścicielowi strony lub przybliżające go do osiągnięcia konkretnego celu biznesowego czy marketingowego (mikro konwersja).
Przykłady konwersji
W sklepie internetowym konwersją będzie przede wszystkim dokonanie zakupu przez użytkownika. Jest to akcja bezpośrednio przynosząca zysk, dlatego ma ogromne znaczenie. Jednak w przypadku stron informacyjnych również możemy mówić o konwersji. Będą nią takie działania jak zapisanie do newslettera, pobranie e-booka, wypełnienie formularza, wyświetlenie wideo czy zarejestrowanie konta.
Konwersja dotyczy także płatnych reklam tworzonych za pomocą systemu Google Ads.
Jak zwiększyć współczynnik konwersji?
Aby zwiększyć współczynnik konwersji, należy zadbać o UX na stronie. Pozycjonowanie jest podstawą do tego, aby witryna wyświetlała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jednak dobra widoczność nie jest bezpośrednią korzyścią. SEO ma generować ruch, a ruch przekształcać się w konwersje.
Nawet najlepsza pozycja w rankingu Google nie pomoże, jeśli strona będzie nieatrakcyjna pod kątem technicznym i wizualnym. Projektując serwis, trzeba zadbać o to, aby wszystkie elementy zachęcały użytkownika do wykonania konkretnego zadania.
Często spotykanym błędem, który obniża współczynnik konwersji w sklepie internetowym, jest skomplikowana i zbyt długa ścieżka zakupowa. Formularze powinny być zrozumiałe i maksymalnie uproszczone.
Konwersja – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie „konwersja”. Wyjaśniliśmy, czym jest, jakie są przykłady konwersji oraz jak zwiększyć jej współczynnik.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.