Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – KPI. Bardzo ważne pojęcie w obszarze analityki działań digital marketingowych.
KPI – co to?
KPI (ang. Key Performance Indicators) to kluczowe wskaźniki efektywności, czyli parametry służące do mierzenia i analizowania wypracowanych efektów. Pozwalają sprawdzić, jak skuteczne są prowadzone działania marketingowe.
Bez analityki trudno byłoby osiągnąć wyznaczony cel i trzymać rękę na pulsie. Bez mierzenia efektów nie da się stwierdzić, czy wdrażane strategie się sprawdzają, czy raczej trzeba je zmodyfikować. Dlatego KPI to tak ważne pojęcie w marketingu.
Przykłady KPI
KPI różnią się w zależności od celu, prowadzonej strategii oraz kanału marketingowego. Inaczej będą one wyglądały w przypadku reklamy Google Ads nastawionej na zwiększenie sprzedaży, a inaczej w przypadku kampanii lokalnej firmy usługowej, która chce zwiększyć świadomość marki wśród konsumentów.
Przykładowe KPI to: liczba odwiedzin na stronie, średni czas wizyty, współczynnik konwersji, CTR (współczynnik klikalności), współczynnik odrzuceń, źródło ruchu, liczba wyświetleń reklamy, liczba wykonanych telefonów do firmy.
Jak wybrać KPI?
Podstawą w przypadku wyboru odpowiednich wskaźników KPI jest jasno sprecyzowany cel. Efekty można mierzyć wyłącznie wówczas, gdy wiemy, do czego dążymy.
Wskaźniki efektywności dla wybranej strategii powinny ściśle odnosić do wyznaczonego celu. Jeśli jest nim sprzedaż w sklepie internetowym, to jednym z podstawowych KPI będzie współczynnik konwersji.
KPI – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie „KPI”. Wyjaśniliśmy, co to jest, jakie są ich przykłady oraz jak wybrać wskaźniki efektywności dla swoich działań marketingowych.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.