Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / KPI

KPI

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – KPI. Bardzo ważne pojęcie w obszarze analityki działań digital marketingowych.

KPI – co to?

KPI (ang. Key Performance Indicators) to kluczowe wskaźniki efektywności, czyli parametry służące do mierzenia i analizowania wypracowanych efektów. Pozwalają sprawdzić, jak skuteczne są prowadzone działania marketingowe.

Bez analityki trudno byłoby osiągnąć wyznaczony cel i trzymać rękę na pulsie. Bez mierzenia efektów nie da się stwierdzić, czy wdrażane strategie się sprawdzają, czy raczej trzeba je zmodyfikować. Dlatego KPI to tak ważne pojęcie w marketingu.

Przykłady KPI

KPI różnią się w zależności od celu, prowadzonej strategii oraz kanału marketingowego. Inaczej będą one wyglądały w przypadku reklamy Google Ads nastawionej na zwiększenie sprzedaży, a inaczej w przypadku kampanii lokalnej firmy usługowej, która chce zwiększyć świadomość marki wśród konsumentów.

Przykładowe KPI to: liczba odwiedzin na stronie, średni czas wizyty, współczynnik konwersji, CTR (współczynnik klikalności), współczynnik odrzuceń, źródło ruchu, liczba wyświetleń reklamy, liczba wykonanych telefonów do firmy.

Jak wybrać KPI?

Podstawą w przypadku wyboru odpowiednich wskaźników KPI jest jasno sprecyzowany cel. Efekty można mierzyć wyłącznie wówczas, gdy wiemy, do czego dążymy.

Wskaźniki efektywności dla wybranej strategii powinny ściśle odnosić do wyznaczonego celu. Jeśli jest nim sprzedaż w sklepie internetowym, to jednym z podstawowych KPI będzie współczynnik konwersji.

KPI – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie „KPI”. Wyjaśniliśmy, co to jest, jakie są ich przykłady oraz jak wybrać wskaźniki efektywności dla swoich działań marketingowych.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Analiza słów kluczowych
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 15-01-2024
Analiza słów kluczowych - SEO blog