Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – landing page, czyli specyficzny rodzaj strony internetowej, służącej do realizowania konkretnego celu.
Co to jest landing page?
Landing page (strona docelowa, strona lądowania) to specjalnie przygotowana strona, służąca do realizowania konkretnego zadania marketingowego lub biznesowego. Ma ona przyciągnąć grupę docelową, następnie w atrakcyjny sposób przedstawić informacje/ofertę, a w konsekwencji nakłonić do wykonania jakiejś akcji.
Użytkownicy mogą trafić na landing page z wyników wyszukiwania, płatnego banera reklamowego, wiadomości e-mail czy innego kanału digitalowego.
Przykładowe cele landing page
Landing page najczęściej służy do promocji produktów i usług. Firmy tworzą specjalne strony, mające zaprezentować konkretny przedmiot oferty, a następnie zachęcić odbiorcę do konwersji, czyli do zakupu.
Oprócz tego landing page wykorzystuje się również do budowania bazy leadów sprzedażowych, zachęcenia do pobrania e-booka czy zapisania na webinar lub nawet do przekazania odbiorcom konkretnego komunikatu.
Jak stworzyć landing page?
Landing page nie jest zwykłą stroną, dlatego nie powinna być tworzona na wzór np. strony głównej w serwisie internetowym. Musi być prosta, przejrzysta i nastawiona na realizowanie konkretnego celu.
Trzeba zadbać przede wszystkim o UX oraz o CTA, czyli wezwanie do działania. Może mieć ono formę interaktywnego przycisku lub zwykłego tekstu, jednak zawsze powinno nakierowywać użytkownika na konkretną czynność. CTA musi być wyróżnione i jasno informować użytkownika, co się stanie, gdy kliknie on przycisk.
Ważna jest także treść. Powinna być dopasowana do grupy docelowej i napisana językiem korzyści.
Landing Page – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie „landing page”. Wyjaśniliśmy, czym jest, do czego służy oraz jak poprawnie ją przygotować.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.