Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – link hoarding, czyli strategia budowania profilu linkowego dla pozycjonowanej domeny.
Link hoarding – co to jest?
Link hoarding to inaczej gromadzenie linków. Polega na pozyskiwaniu jak największej liczby odnośników zwrotnych, przy jednoczesnym minimalizowaniu liczby linków wychodzących z domeny.
W praktyce wygląda to tak, że do strony X linkują inni, ale strona X nie linkuje do nikogo (lub linkuje do minimalnej liczby innych witryn).
Czy link hoarding ma sens w kontekście SEO?
Niektórzy stosują link hoarding, ponieważ uważają, że linki wychodzące mogą mieć zły wpływ na pozycjonowanie witryny. Jest to jednak mit, który został obalony przez samego Johna Muellera.
Wyjaśnił on, że linkowanie do innych witryn nie jest sygnałem rankingowym, dlatego nie może zaszkodzić pozycjonowanej domenie. Dodał też, że linki wychodzące nadają wartość treści – na przykład, gdy autor odsyła do wiarygodnego źródła lub statystyk.
Link hoarding – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest link hoarding. Strategia gromadzenia linków nie ma żadnego znaczenia dla pozycji witryny w rankingu. Nie musisz więc za wszelką cenę usuwać wychodzących odnośników, zwłaszcza że niektóre z nich mogą zwiększyć wiarygodność treści.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.