Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Link reclamation

Link reclamation

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – link reclamation, czyli ważny proces dla jakości Twojego profilu linkowego.

Link reclamation – co to jest?

Link reclamation to wykrywanie, a następnie naprawianie lub zastępowanie niedziałających linków. Taki proces przeprowadza się, gdy wcześniej pozyskane odnośniki, które miały duże znaczenie dla pozycjonowania strony, z jakiegoś powodu przestały działać i nie przenoszą już mocy SEO.

Utrata mocnych linków to duża szkoda dla Twojej domeny, dlatego link reclamation jest tak istotne.

Jakie są powody utracenia linków?

Link reclamation w kontekście linków zewnętrznych może mieć różne przyczyny. Do najczęstszych z nich należą:

  • usunięcie podstrony, na której znajdował się link;
  • usunięcie tekstu z linkiem;
  • zastosowanie przekierowania 301;
  • usunięcie strony z indeksu Google.

Jak wykryć utracone linki?

Do wykrywania utraconych linków można wykorzystać takie narzędzia jak Site Explorer od Ahrefs, DeepCrawl, Google Analytics czy Majestic. Naprawa niedziałających odnośników w każdym przypadku może wyglądać inaczej, w zależności od przyczyny problemu.

Link reclamation – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest link reclamation. Uszkodzone linki mogą przynieść duże straty w kontekście widoczności i ruchu w wyszukiwarce. Dlatego warto regularnie analizować profil linkowy swojej domeny i w razie potrzeby reagować.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Dwell time – czym jest? Czy wpływa na SEO?
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 27-03-2023
Dwell time – czym jest? Czy wpływa na SEO? - SEO blog
SEO Samodzielni
Stworzenie usługi i podpięcie śledzenia w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 14-03-2023
Stworzenie usługi i podpięcie śledzenia w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Jakie są różnice między Universal Analytics a GA4?
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 13-03-2023
Jakie są różnice między Universal Analytics a GA4? - SEO blog