Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – link reclamation, czyli ważny proces dla jakości Twojego profilu linkowego.
Link reclamation – co to jest?
Link reclamation to wykrywanie, a następnie naprawianie lub zastępowanie niedziałających linków. Taki proces przeprowadza się, gdy wcześniej pozyskane odnośniki, które miały duże znaczenie dla pozycjonowania strony, z jakiegoś powodu przestały działać i nie przenoszą już mocy SEO.
Utrata mocnych linków to duża szkoda dla Twojej domeny, dlatego link reclamation jest tak istotne.
Jakie są powody utracenia linków?
Link reclamation w kontekście linków zewnętrznych może mieć różne przyczyny. Do najczęstszych z nich należą:
- usunięcie podstrony, na której znajdował się link;
- usunięcie tekstu z linkiem;
- zastosowanie przekierowania 301;
- usunięcie strony z indeksu Google.
Jak wykryć utracone linki?
Do wykrywania utraconych linków można wykorzystać takie narzędzia jak Site Explorer od Ahrefs, DeepCrawl, Google Analytics czy Majestic. Naprawa niedziałających odnośników w każdym przypadku może wyglądać inaczej, w zależności od przyczyny problemu.
Link reclamation – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest link reclamation. Uszkodzone linki mogą przynieść duże straty w kontekście widoczności i ruchu w wyszukiwarce. Dlatego warto regularnie analizować profil linkowy swojej domeny i w razie potrzeby reagować.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.