Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – link relevance, czyli jeden z kluczowych aspektów przy budowaniu silnego profilu linkowego.
Link relevance – co to jest?
Link relevance, to trafność linków, czyli stopień, w jakim domena odsyłająca jest powiązana z domeną, do której odsyła. Mowa tu przede wszystkim o treściach na stronie, ale także o anchorach i lokalizacji.
W praktyce oznacza to, że sklep z asortymentem sportowym powinien pozyskiwać linki z blogów dotyczących biegania, kolarstwa czy innych dyscyplin sportowych, a nie ze stron dotyczących oprogramowania komputerowego.
Czy link relevance ma znaczenie dla SEO?
Link relevance nigdy nie został oficjalnie mianowany czynnikiem rankingowym wyszukiwarki Google, jednak z obserwacji wynika, że jest ważny. Odnośniki z niepowiązanych tematycznie stron nie będą miały dużego znaczenia w procesie pozycjonowania.
Dzięki temu, że zadbasz o trafność linków, wyszukiwarka Google będzie mogła odpowiednio sklasyfikować Twoją stronę i lepiej zrozumie, czego dotyczy jej zawartość. To z kolei pozwoli jej określić, na jakie zapytania użytkowników powinna ją wyświetlać.
Link relevance – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest link relevance i dlaczego ma znaczenie dla rankingu strony. Dzięki trafniejszym linkom pozwolisz robotom indeksującym lepiej zrozumieć swoją domenę, a to może przełożyć się na widoczność w wyszukiwarce.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.