Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Link relevance

Link relevance

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – link relevance, czyli jeden z kluczowych aspektów przy budowaniu silnego profilu linkowego.

Link relevance – co to jest?

Link relevance, to trafność linków, czyli stopień, w jakim domena odsyłająca jest powiązana z domeną, do której odsyła. Mowa tu przede wszystkim o treściach na stronie, ale także o anchorach i lokalizacji.

W praktyce oznacza to, że sklep z asortymentem sportowym powinien pozyskiwać linki z blogów dotyczących biegania, kolarstwa czy innych dyscyplin sportowych, a nie ze stron dotyczących oprogramowania komputerowego.

Czy link relevance ma znaczenie dla SEO?

Link relevance nigdy nie został oficjalnie mianowany czynnikiem rankingowym wyszukiwarki Google, jednak z obserwacji wynika, że jest ważny. Odnośniki z niepowiązanych tematycznie stron nie będą miały dużego znaczenia w procesie pozycjonowania.

Dzięki temu, że zadbasz o trafność linków, wyszukiwarka Google będzie mogła odpowiednio sklasyfikować Twoją stronę i lepiej zrozumie, czego dotyczy jej zawartość. To z kolei pozwoli jej określić, na jakie zapytania użytkowników powinna ją wyświetlać.

Link relevance – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest link relevance i dlaczego ma znaczenie dla rankingu strony. Dzięki trafniejszym linkom pozwolisz robotom indeksującym lepiej zrozumieć swoją domenę, a to może przełożyć się na widoczność w wyszukiwarce.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 11-09-2023
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Content gap – sposób na nowe treści
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 28-08-2023
Content gap – sposób na nowe treści - SEO blog
SEO Samodzielni
Raporty standardowe w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 14-08-2023
Raporty standardowe w Google Analytics 4 - SEO blog