Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – linki bezpośrednie, czyli rodzaj odnośników najczęściej używanego przy budowaniu stron internetowych.
Linki bezpośrednie – co to?
Linki bezpośrednie, jak sama nazwa wskazuje, to przeciwieństwo linków pośrednich. Kierują użytkownika bezpośrednio do strony docelowej za pomocą jednego kliknięcia. Nie zawierają przekierowań 301 ani 302.
Linki bezpośrednie mogą mieć postać adresu URL, anchor tekstu w postaci słowa kluczowego lub nazwy marki oraz w postaci neutralnego wyrażenia np. kliknij tutaj.
Linki bezpośrednie a SEO
Odnośniki bezpośrednie są podstawą link buildingu, czyli jednego z najważniejszych działań w procesie pozycjonowania strony internetowej. Linki bezpośrednie mogą znacząco wpłynąć na pozycję strony w rankingu wyszukiwarki, jednak ważny jest rodzaj atrybutu. Największe znaczenie pod pozycjonowanie mają odnośniki follow.
Link bezpośredni – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są linki bezpośrednie. Prowadzą one użytkownika do strony docelowej za pomocą jednego kliknięcia. Mają znaczenie dla pozycji strony, pod warunkiem że oznaczone są atrybutem follow.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.