Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – linki naturalne, czyli rodzaj odnośników zewnętrznych. Jakie mają znaczenie w procesie pozycjonowania?
Czym są linki naturalne?
Linki naturalne to linki dodane dobrowolnie i bezinteresownie przez postronnych internatów, a nie właściciela strony czy osoby zajmującej się pozycjonowaniem. Najczęściej mają formę adresu URL lub też kryją się pod neutralnymi zwrotami takimi jak Kliknij tutaj.
Najprościej mówiąc, linki naturalne powstają w sposób organiczny, a nie poprzez sztuczne działania webmastera i korzystanie z systemów wymiany linków lub innych spamerskich działań.
Linki naturalne a SEO
Od czasu wprowadzenia algorytmu Pingwin w 2012 roku dla SEO największe znaczenie ma jakość odnośników, a nie ich ilość. Sztucznie pozyskane linki nie mają dobrego wpływu na pozycję strony, a wręcz mogą jej zaszkodzić.
Linki naturalne powstają, gdy internauta uzna daną treść za wartościową i chce podzielić się nią z innymi. Jest to więc sygnał dla wyszukiwarki, że witryna jest godna zaufania. Dlatego mają one ogromne znaczenie w procesie budowania stabilnej pozycji strony.
Jak pozyskać linki naturalne?
Najlepszym sposobem na pozyskiwanie linków naturalnych jest tworzenie wartościowego contentu. Nie da się w inny sposób zachęcić odbiorców do udostępniania treści w organiczny sposób. Sami muszą poczuć chęć podzielenia się Twoim contentem z innymi. Trzeba zatem zadbać o wartościowe teksty, grafiki czy wideo na stronie, które niosą jakąś wartość dla użytkowników.
Linki naturalne – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są linki naturalne i dlaczego mają znaczenie dla pozycjonowania strony. Za sztuczne pozyskiwanie linków grozi kara w postaci bana lub filtra algorytmicznego, dlatego zdecydowanie lepszym sposobem na skuteczny link building jest naturalne zachęcenie użytkowników do udostępniania treści.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.