Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – linki pośrednie, czyli termin związany z przekierowaniami. Do czego służy?
Co to są linki pośrednie?
Linki pośrednie to odnośniki, które przenoszą użytkowników i roboty wyszukiwarek do innej strony docelowej za pomocą przekierowań 301 lub 302. Oznacza to, że kieruje one do innej strony niż wskazuje na to adres URL.
Przekierowania stosuje się m.in., gdy: strona została usunięta, jest tymczasowo w budowie, zmienia się adres domeny, produkty w sklepie internetowym zostają usunięte, a także w przypadku wdrożenia protokołu HTTPS.
Link pośredni a SEO
Wpływ linku pośredniego na pozycjonowanie zależy od zastosowanego przekierowania. Przekierowanie 302 jest tymczasowe, dlatego nie przenosi mocy SEO na stronę, na którą przekierowuje. Natomiast przekierowanie 301 stosuje się, gdy strona na stałe zostaje przeniesiona w inne miejsce. Dlatego też część mocy SEO i autorytet strony zostają przeniesione wraz z przekierowaniem.
Linki pośrednie – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są linki pośrednie. Odnośniki te celowo przenoszą użytkownika do strony o innym adresie URL, wykorzystując do tego przekierowania. Z punktu widzenia SEO najkorzystniejszym rozwiązaniem jest zastosowanie przekierowania 301.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.