Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Linki sponsorowane

Linki sponsorowane

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – linki sponsorowane, czyli jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów na promocję w sieci.

Czym są linki sponsorowane?

Linki sponsorowane to linki pojawiające się w wyszukiwarce na stronie SERP (ang. Search Engine Results Page). Umiejscowione są nad oraz pod wynikami organicznymi, czyli bezpłatnymi. Internauta bez problemu pozna je po etykiecie z napisem „Reklama”.

Linki sponsorowane wyświetlane w wyszukiwarce Google pochodzą z płatnych kampanii tworzonych i prowadzonych za pomocą systemu Google Ads. Rozliczane są w modelu PPC (ang. Pay Per Click), czyli płatność za każde kliknięcie.

Czy linki sponsorowane są skuteczniejsze niż SEO?

Kampanie linków sponsorowanych uznawane są obecnie za jedną z najskuteczniejszych form promocji w Internecie. Ich największe zalety to natychmiastowe efekty, precyzyjne targetowanie oraz szeroki zasięg – z wyszukiwarki Google korzysta ponad 95% wszystkich internautów w Polsce.

Nie można jednak jednoznacznie stwierdzić, że są skuteczniejsze niż pozycjonowanie. Wszystko zależy od celów i potrzeb danej firmy. Trzeba wziąć pod uwagę to, że efekty linków sponsorowanych znikają automatycznie, gdy wyczerpie się budżet. Natomiast w przypadku SEO im dłużej inwestujemy, tym na lepsze efekty możemy liczyć. Wiele firm decyduje się połączyć obie formy promocji i takim sposobem stworzyć jedną skuteczną strategię.

Jak stworzyć kampanię linków sponsorowanych?

Aby stworzyć kampanię linków sponsorowanych, należy utworzyć i skonfigurować konto w usłudze Google Ads, a następnie rozpocząć tworzenie kampanii. Po wprowadzeniu odpowiednich dla wybranego celu ustawień wystarczy zasilić konto i opublikować kampanię.

Trzeba jednak pamiętać, że mimo iż z technicznego punktu widzenia tworzenie reklam sponsorowanych jest dość proste, prawidłowe ich skonfigurowanie to spore wyzwanie, zwłaszcza dla niedoświadczonych osób.

Linki sponsorowane – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są linki sponsorowane. Obecnie mają one ogromne znaczenie w świecie digital marketingu – zarówno dla branży e-commerce, jak i lokalnych firm usługowych. Warto przyjrzeć im się bliżej, nawet jeśli prowadzona jest już kampania SEO.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

Bądź pierwszą osobą, która (d)oceni treść.

5 / 5

Liczba ocen: 0

Twoja ocena:

Społeczność

SEO Samodzielni

Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc