Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Linki sponsorowane

Linki sponsorowane

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – linki sponsorowane, czyli jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów na promocję w sieci.

Czym są linki sponsorowane?

Linki sponsorowane to linki pojawiające się w wyszukiwarce na stronie SERP (ang. Search Engine Results Page). Umiejscowione są nad oraz pod wynikami organicznymi, czyli bezpłatnymi. Internauta bez problemu pozna je po etykiecie z napisem „Reklama”.

Linki sponsorowane wyświetlane w wyszukiwarce Google pochodzą z płatnych kampanii tworzonych i prowadzonych za pomocą systemu Google Ads. Rozliczane są w modelu PPC (ang. Pay Per Click), czyli płatność za każde kliknięcie.

Czy linki sponsorowane są skuteczniejsze niż SEO?

Kampanie linków sponsorowanych uznawane są obecnie za jedną z najskuteczniejszych form promocji w Internecie. Ich największe zalety to natychmiastowe efekty, precyzyjne targetowanie oraz szeroki zasięg – z wyszukiwarki Google korzysta ponad 95% wszystkich internautów w Polsce.

Nie można jednak jednoznacznie stwierdzić, że są skuteczniejsze niż pozycjonowanie. Wszystko zależy od celów i potrzeb danej firmy. Trzeba wziąć pod uwagę to, że efekty linków sponsorowanych znikają automatycznie, gdy wyczerpie się budżet. Natomiast w przypadku SEO im dłużej inwestujemy, tym na lepsze efekty możemy liczyć. Wiele firm decyduje się połączyć obie formy promocji i takim sposobem stworzyć jedną skuteczną strategię.

Jak stworzyć kampanię linków sponsorowanych?

Aby stworzyć kampanię linków sponsorowanych, należy utworzyć i skonfigurować konto w usłudze Google Ads, a następnie rozpocząć tworzenie kampanii. Po wprowadzeniu odpowiednich dla wybranego celu ustawień wystarczy zasilić konto i opublikować kampanię.

Trzeba jednak pamiętać, że mimo iż z technicznego punktu widzenia tworzenie reklam sponsorowanych jest dość proste, prawidłowe ich skonfigurowanie to spore wyzwanie, zwłaszcza dla niedoświadczonych osób.

Linki sponsorowane – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są linki sponsorowane. Obecnie mają one ogromne znaczenie w świecie digital marketingu – zarówno dla branży e-commerce, jak i lokalnych firm usługowych. Warto przyjrzeć im się bliżej, nawet jeśli prowadzona jest już kampania SEO.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog