Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – linki sponsorowane, czyli jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów na promocję w sieci.
Czym są linki sponsorowane?
Linki sponsorowane to linki pojawiające się w wyszukiwarce na stronie SERP (ang. Search Engine Results Page). Umiejscowione są nad oraz pod wynikami organicznymi, czyli bezpłatnymi. Internauta bez problemu pozna je po etykiecie z napisem „Reklama”.
Linki sponsorowane wyświetlane w wyszukiwarce Google pochodzą z płatnych kampanii tworzonych i prowadzonych za pomocą systemu Google Ads. Rozliczane są w modelu PPC (ang. Pay Per Click), czyli płatność za każde kliknięcie.
Czy linki sponsorowane są skuteczniejsze niż SEO?
Kampanie linków sponsorowanych uznawane są obecnie za jedną z najskuteczniejszych form promocji w Internecie. Ich największe zalety to natychmiastowe efekty, precyzyjne targetowanie oraz szeroki zasięg – z wyszukiwarki Google korzysta ponad 95% wszystkich internautów w Polsce.
Nie można jednak jednoznacznie stwierdzić, że są skuteczniejsze niż pozycjonowanie. Wszystko zależy od celów i potrzeb danej firmy. Trzeba wziąć pod uwagę to, że efekty linków sponsorowanych znikają automatycznie, gdy wyczerpie się budżet. Natomiast w przypadku SEO im dłużej inwestujemy, tym na lepsze efekty możemy liczyć. Wiele firm decyduje się połączyć obie formy promocji i takim sposobem stworzyć jedną skuteczną strategię.
Jak stworzyć kampanię linków sponsorowanych?
Aby stworzyć kampanię linków sponsorowanych, należy utworzyć i skonfigurować konto w usłudze Google Ads, a następnie rozpocząć tworzenie kampanii. Po wprowadzeniu odpowiednich dla wybranego celu ustawień wystarczy zasilić konto i opublikować kampanię.
Trzeba jednak pamiętać, że mimo iż z technicznego punktu widzenia tworzenie reklam sponsorowanych jest dość proste, prawidłowe ich skonfigurowanie to spore wyzwanie, zwłaszcza dla niedoświadczonych osób.
Linki sponsorowane – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są linki sponsorowane. Obecnie mają one ogromne znaczenie w świecie digital marketingu – zarówno dla branży e-commerce, jak i lokalnych firm usługowych. Warto przyjrzeć im się bliżej, nawet jeśli prowadzona jest już kampania SEO.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.