Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – linki wychodzące. Czym są i czy mają wpływ na SEO tak jak linki pozyskane z innych witryn?
Czym są linki wychodzące?
Linki wychodzące to odnośniki, które z jednej witryny odsyłają roboty indeksujące i użytkowników do drugiej witryny. Przykładowo: jeśli w swoim wpisie na blogu umieściłeś hiperłącze do źródła, to jest to link wychodzący.
Linki wychodzące a SEO
Nie ma oficjalnego stanowiska Google na temat tego, czy linki wychodzące są czynnikiem rankingowym, jednak z obserwacji i badań przeprowadzonych przez ekspertów wynika, że mają one pozytywny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce.
Warto też wspomnieć, że John Mueller (przedstawiciel firmy Google) w jednej ze swoich wypowiedzi na oficjalnym koncie Google na YouTube zaznacza, że linki wychodzące to doskonały sposób na dodanie wartości dla użytkowników. Dlatego prowadząc pozycjonowanie, zdecydowanie warto zatem uwzględnić je w swojej strategii.
Linki wychodzące – dofollow czy nofollow?
Linki dofollow przekazują moc SEO witryny stronie, do której linkują. Atrybut nofollow oznacza, że roboty nie mają podążać za odnośnikiem. Na stronie warto różnicować profil linków. W przeciwnym razie wyszukiwarka Google może uznać linki wychodzące za sztuczne.
Linki wychodzące – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są linki wychodzące. Mimo że nie są one oficjalnym czynnikiem rankingowym, warto uwzględnić je w swojej strategii SEO.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.