Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – long tail. Pojęcie istotne zwłaszcza w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych oraz blogów.
Czym jest long tail?
Long tail (długi ogon) to rodzaj fraz kluczowych, wykorzystywanych do pozycjonowania stron internetowych. Składają się z kilku słów i precyzyjnie opisują intencję użytkownika. Z tego względu charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji. Oznacza to, że bardzo często prowadzą do sprzedaży. Jednocześnie jednak mają niższą średnią liczbę wyszukiwań niż np. frazy ogólne.
Przykłady long tail
Fraza ogólna to ,,buty” lub „buty do biegania”. W tym przypadku intencje użytkownika nie są do końca jasne. Nie wiemy, czy szuka on informacji na temat tego, jak dobrać buty, czy zamierza je kupić. Fraza long tail to „męskie buty do biegania asics 41”. Internauta wpisując taką frazę w wyszukiwarce najprawdopodobniej jest już przekonany do zakupu, dlatego jego wizyta najprawdopodobniej skończy się konwersją.
Innym przykładem frazy long tail jest „złoty zegarek męski rolex”.
Gdzie wykorzystać frazy long tail?
Frazy long tail mają największe znaczenie dla sklepów internetowych, ponieważ tam głównym źródłem zysku jest konwersja. Powinny się one znaleźć w opisach produktów i kategorii, a także w artykułach na blogu.
Rozbudowane frazy wprawdzie generują mniejszy ruch, jednak przyciągają użytkowników przekonanych do zakupu. W niektórych sytuacjach bardziej opłacalne jest wykorzystanie kilkudziesięciu fraz long tail niż kilku czy kilkunastu słów generycznych.
Long tail – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie „long tail”. Wyjaśniliśmy, czym jest ten rodzaj fraz kluczowych, jakie są ich przykłady i kiedy warto wykorzystać je do pozycjonowania.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.