Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Looker Studio, czyli narzędzie przydatne w analityce internetowej.
Looker Studio – co to jest?
Looker Studio (dawniej Google Data Studio) pozwala zbierać dane z innych platform i narzędzi analitycznych, a następnie przedstawiać je w czytelny i atrakcyjny sposób.
Looker Studio jest zintegrowane ze wszystkimi usługami z ekosystemu Google np.:
- Analytics,
- Search Console,
- Arkusze Google,
- Google Ads,
- YouTube Analytics.
Firma Google zdecydowała się na wprowadzenie narzędzia, aby tworzenie raportów i zarządzanie danymi było łatwe i przyjemne nawet dla osób niedoświadczonych. Przykładowo podstawowe narzędzie marketerów – Google Analytics daje wgląd do masy przeróżnych informacji, jednak niekiedy są one przedstawione w nieczytelny sposób.
Looker Studio ułatwia analitykę internetową i umożliwia wyciąganie trafniejszych wniosków, a co za tym idzie – pozwala na prowadzenie skuteczniejszych kampanii np. pozycjonowania.
Jak zacząć korzystać z Looker Studio?
Looker Studio to usługa darmowa. Aby zacząć z niej korzystać, potrzebne jest jedynie konto Google np. Gmail. Wystarczy wejść na stronę lookerstudio.google.com i się zalogować. Po chwili otrzymujemy dostęp do panelu administracyjnego i możemy tworzyć nowe raporty.
Looker Studio – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Looker Studio. Usługa sprawdzi się zarówno u osób początkujących, jak i doświadczonych w analityce internetowej. Jej największą zaletą jest to, że pozwala modyfikować raporty i dopasowywać sposób przedstawiania danych do własnych potrzeb.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.