Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – mikrokonwersja, czyli termin używany do mierzenia skuteczności prowadzonych działań marketingowych.
Czym jest mikrokonwersja?
Konwersja to jedno z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym. Według słownika języka polskiego konwersja to przekształcenie czegoś z jednej postaci w drugą. W przypadku świata digital chodzi o zmianę biernych użytkowników w czynnych, czyli w klientów. Najprościej mówiąc konwersja to akcja wykonana przez użytkownika, która przynosi korzyść firmie (np. dokonanie zakupu w sklepie internetowym).
Mikrokonwersja (mała konwersja) to natomiast akcja lub interakcja ze stroną, reklamą czy innym produktem cyfrowym, która świadczy o zaangażowaniu odbiorcy, jednak nie jest jeszcze głównym celem, a ma do niego w jakiś sposób doprowadzić. Świadczy ona o tym, że użytkownik jest na dobrej drodze, aby w przyszłości wykonać akcję pierwszorzędną.
Przykłady mikrokonwersji
Mikrokonwersja to pojedyncze działania pożądane z perspektywy firmy lub właściciela strony internetowej. Przykłady małych konwersji to:
- kliknięcie przycisku na stronie internetowej,
- założenie konta,
- zapisanie się na listę mailingową,
- pobranie e-booka,
- zapisanie się na webinar,
- udostępnienie treści,
- dodanie produktu do koszyka.
Mikrokonwersja – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest mikrokonwersja. Nie jest ona głównym celem firmy, jednak świadczy o zaangażowaniu potencjalnych klientów i ich chęci do wchodzenia w interakcję z firmą, dlatego również ma ogromne znaczenie.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.