Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Mikrokonwersja

Mikrokonwersja

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – mikrokonwersja, czyli termin używany do mierzenia skuteczności prowadzonych działań marketingowych.

Czym jest mikrokonwersja?

Konwersja to jedno z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym. Według słownika języka polskiego konwersja to przekształcenie czegoś z jednej postaci w drugą. W przypadku świata digital chodzi o zmianę biernych użytkowników w czynnych, czyli w klientów. Najprościej mówiąc konwersja to akcja wykonana przez użytkownika, która przynosi korzyść firmie (np. dokonanie zakupu w sklepie internetowym).

Mikrokonwersja (mała konwersja) to natomiast akcja lub interakcja ze stroną, reklamą czy innym produktem cyfrowym, która świadczy o zaangażowaniu odbiorcy, jednak nie jest jeszcze głównym celem, a ma do niego w jakiś sposób doprowadzić. Świadczy ona o tym, że użytkownik jest na dobrej drodze, aby w przyszłości wykonać akcję pierwszorzędną.

Przykłady mikrokonwersji

Mikrokonwersja to pojedyncze działania pożądane z perspektywy firmy lub właściciela strony internetowej. Przykłady małych konwersji to:

  • kliknięcie przycisku na stronie internetowej,
  • założenie konta,
  • zapisanie się na listę mailingową,
  • pobranie e-booka,
  • zapisanie się na webinar,
  • udostępnienie treści,
  • dodanie produktu do koszyka.

Mikrokonwersja – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest mikrokonwersja. Nie jest ona głównym celem firmy, jednak świadczy o zaangażowaniu potencjalnych klientów i ich chęci do wchodzenia w interakcję z firmą, dlatego również ma ogromne znaczenie.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 22-05-2023
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 08-05-2023
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google - SEO blog
SEO Samodzielni
Konfiguracja Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 24-04-2023
Konfiguracja Google Analytics 4 - SEO blog