Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Mobile Friendly Test. Jest to jedno z narzędzi SEO, pomocne w tworzeniu i optymalizowaniu strony.
Czym jest Mobile Friendly Test?
Mobile Friendly Test to narzędzie pozwalające sprawdzić, czy strona internetowa jest przystosowana do urządzeń mobilnych. Aby była przyjazna dla użytkowników korzystających z telefonów komórkowych czy tabletów, powinna szybko się ładować, mieć prostą strukturę i łatwą nawigację, a także odpowiednią wielkość czcionki i formatowanie tekstu.
Trzeba też zadbać o to, aby wszystkie zadania można było łatwo wykonać na małym ekranie. To znaczy, że przyciski nie powinny znajdować się zbyt blisko siebie, a treść być szersza niż sam ekran.
Dlaczego strona mobile friendly jest ważna?
Obecnie większość ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlatego, aby zadbać o UX, trzeba dopasować stronę do rozdzielczości telefonów komórkowych i tabletów.
Warto wspomnieć, że responsywna strona jest obecnie ważnym czynnikiem rankingowym. Jakiś czas temu firma Google zapowiedziała, że podczas sprawdzania strony w pierwszej kolejności pod uwagę brana będzie właśnie wersja mobilna, a nie desktopowa. Dowodem na to jest wprowadzenie inicjatywy Mobile First index. Dlatego warto zainteresować się narzędziem Mobile Friendly Test.
Jak przeprowadzić Mobile Friendly Test?
Aby przeprowadzić Mobile Friendly Test, wystarczy wejść na stronę https://search.google.com/test/mobile-friendly i w wyznaczone okienko wpisać adres URL witryny.
Mobile Friendly Test – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie „Mobile Friendly Test”. Wyjaśniliśmy, czym jest to narzędzie, jak z niego korzystać i dlaczego jest istotne w procesie pozycjonowania strony.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.