Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – MOZ, czyli narzędzie niezwykle przydatne w procesie pozycjonowania stron internetowych.
Co to jest MOZ?
MOZ to narzędzie SEO typu all in one. Twórcy na swojej platformie (moz.com) udostępniają właścicielom stron internetowych mnóstwo funkcji, pozwalających badać i kontrolować parametry, które mają wpływ na widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
MOZ jest jednym z najbardziej znanych i najchętniej wykorzystywanych w procesie pozycjonowania narzędzi.
MOZ – najbardziej przydatne funkcjonalności
Platforma MOZ oferuje mnóstwo narzędzi i funkcji przydatnych pod pozycjonowanie. Do najcenniejszych pod kątem budowania widoczności strony zaliczyć można Link Explorer, który pozwala analizować profil linków, oraz Keyword Explorer, który umożliwia odnalezienie odpowiednich dla danej kampanii słów kluczowych.
MOZ pozwala także sprawdzić status indeksowania wszystkich podstron w obrębie domeny, a także udostępnia raporty dotyczące ruchu na stronie i zaangażowania użytkowników.
Czy narzędzie MOZ jest darmowe?
Narzędzie MOZ występuje w dwóch wersjach: darmowej i płatnej. Wersja płatna, czyli MOZ Pro oferuje znacznie więcej funkcji i udostępnia bardziej szczegółowe statystyki, które przydają się do zwiększenia widoczności strony.
W wersji darmowej można korzystać z narzędzia Keyword Explorer, jednak jego działanie jest ograniczone do 10 wyszukiwań słów miesięcznie.
MOZ – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie „MOZ”. Wyjaśniliśmy, czym jest to narzędzie i jakie funkcje oferuje w kontekście budowania widoczności strony.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.