Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / NAP

NAP

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – NAP. Pojęcie, które pojawia się zazwyczaj w kontekście pozycjonowania firm lokalnych.

Co to jest NAP

NAP to skrót od angielskich słów: Name, Address, Phone Number. Tym terminem określa się wizytówki internetowe, które identyfikują daną działalność gospodarczą.

Oprócz podstawowych danych takich jak nazwa firmy, adres i numer telefonu, umieszcza się w nich także nieco bardziej szczegółowe informacje np. adres e-mail, godziny otwarcia, opis działalności. Dzięki wizytówkom NAP potencjalni klienci mogą zapoznać się z firmą w najprostszy możliwy sposób.

NAP a SEO

Wizytówki NAP odgrywają ważną rolę w obszarze SEO w przypadku pozycjonowania lokalnego. Jeśli firma chce pokazać się klientom w konkretnym obszarze geograficznym, powinna zadbać o poprawnie stworzone i udostępnione w różnych miejscach w sieci wizytówki.

NAP-y zwiększają wiarygodność firmy/strony w oczach wyszukiwarki, a także potencjalnych klientów. Wirtualne wizytówki potwierdzają, że firma rzeczywiście istnieje. Oprócz tego wspierają proces linkowania zewnętrznego, jeśli tylko umieścimy w wizytówce adres do strony.

Gdzie umieścić wizytówki NAP?

Wizytówki NAP warto umieścić na kilku różnych serwisach. Najbardziej znanym sposobem na udostępnienie podstawowych informacji o firmie są mapy Google. To obszar przeznaczony właśnie dla firm lokalnych.

Warto zadbać o to, aby w każdym miejscu w sieci pojawiały się dokładnie takie same dane. W przeciwnym wypadku wizytówki NAP mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, czyli obniżyć wiarygodność firmy.

NAP – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie omówiliśmy NAP, czyli internetowe wizytówki firm. Wyjaśniliśmy, co zawierają, gdzie w sieci należy je umieścić i jakie mają znaczenie w kwestii SEO.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Search intent – jak wykorzystać intencje użytkownika w SEO
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 05-06-2023
Search intent – jak wykorzystać intencje użytkownika w SEO - SEO blog
SEO Samodzielni
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 22-05-2023
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 08-05-2023
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google - SEO blog