Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – NAP. Pojęcie, które pojawia się zazwyczaj w kontekście pozycjonowania firm lokalnych.
Co to jest NAP
NAP to skrót od angielskich słów: Name, Address, Phone Number. Tym terminem określa się wizytówki internetowe, które identyfikują daną działalność gospodarczą.
Oprócz podstawowych danych takich jak nazwa firmy, adres i numer telefonu, umieszcza się w nich także nieco bardziej szczegółowe informacje np. adres e-mail, godziny otwarcia, opis działalności. Dzięki wizytówkom NAP potencjalni klienci mogą zapoznać się z firmą w najprostszy możliwy sposób.
NAP a SEO
Wizytówki NAP odgrywają ważną rolę w obszarze SEO w przypadku pozycjonowania lokalnego. Jeśli firma chce pokazać się klientom w konkretnym obszarze geograficznym, powinna zadbać o poprawnie stworzone i udostępnione w różnych miejscach w sieci wizytówki.
NAP-y zwiększają wiarygodność firmy/strony w oczach wyszukiwarki, a także potencjalnych klientów. Wirtualne wizytówki potwierdzają, że firma rzeczywiście istnieje. Oprócz tego wspierają proces linkowania zewnętrznego, jeśli tylko umieścimy w wizytówce adres do strony.
Gdzie umieścić wizytówki NAP?
Wizytówki NAP warto umieścić na kilku różnych serwisach. Najbardziej znanym sposobem na udostępnienie podstawowych informacji o firmie są mapy Google. To obszar przeznaczony właśnie dla firm lokalnych.
Warto zadbać o to, aby w każdym miejscu w sieci pojawiały się dokładnie takie same dane. W przeciwnym wypadku wizytówki NAP mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, czyli obniżyć wiarygodność firmy.
NAP – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy NAP, czyli internetowe wizytówki firm. Wyjaśniliśmy, co zawierają, gdzie w sieci należy je umieścić i jakie mają znaczenie w kwestii SEO.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.