Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – newsletter, czyli jedna z najstarszych i zarazem najbardziej efektywnych strategii marketingowych. Na czym polega?
Newsletter – co to jest?
Newsletter to cyklicznie wysyłana elektroniczna wiadomość. Jej odbiorcami są klienci oraz potencjalni klienci, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości. To oznacza, że newsletter nie może być wysyłany do przypadkowych osób.
Celem takiej strategii jest przede wszystkim podtrzymywanie relacji z klientami oraz zdobywanie ich lojalności. Wiadomości zawierają zazwyczaj newsy z branży, informacje na temat promocji czy nowych produktów w ofercie firmy, a także powiadomienia o nadchodzących wydarzenia czy nowych wpisach na blogu.
Jak pozyskać adresy e-mail dla newslettera?
Aby skutecznie prowadzić strategię e-mail marketingową w formie newslettera, potrzebna jest lista mailingowa, czyli baza adresów e-mail. Jak zostało wspomniane, mogą być to adresy wyłącznie tych osób, które wyraziły zgodę na cykliczne otrzymywanie wiadomości.
Istnieje mnóstwo sposobów na zbudowanie bazy mailingowej. Jednym z nich jest proponowanie odbiorcom darmowego e-booka czy zapisu na webinar. W zamian za to użytkownik podaje swój adres e-mail i wyraża zgodę na otrzymywanie newslettera.
Jak mierzyć skuteczność newslettera?
Warto regularnie sprawdzać statystyki wysłanych wiadomości. Większość narzędzi do wysyłki newslettera pozwala na sprawdzanie takich wskaźników jak OR (ang. Open Rate – współczynnik otwarć) oraz CTR (ang. Click-Through Rate – współczynnik klikalności).
Newsletter – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest newsletter. Jest to jedno z najchętniej wykorzystywanych narzędzi marketingowych. Nie służy bezpośrednio do sprzedaży, ale doskonale nadaje się do utrzymywania lojalności klientów oraz generowania mikrokonwersji.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.