Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – opinie Google, czyli content tworzony przez użytkowników, mający ogromny wpływ na sukces biznesu.
Czym są opinie Google?
Opinie Google to recenzje konsumentów dodawane pod wizytówką firmy w wyszukiwarce Google. Użytkownicy mogą umieścić komentarz tekstowy, dodać zdjęcie lub film, a także ocenić firmę, przyznając jej od jednej do pięciu gwiazdek.
Czy opinie Google są ważne?
Opinie Google mają ogromny wpływ na sukces firmy. Konsumenci coraz częściej kierują się recenzjami innych przy wyborze firmy czy konkretnego produktu. Wysokie oceny i pozytywne komentarze budują pozytywny wizerunek marki, zwiększają jej wiarygodność, a w konsekwencji – napędzają sprzedaż.
To również cenne źródło informacji na temat satysfakcji klientów, z którego firma może wyciągnąć wiele wniosków na temat obsługi, jakości produktów i usług oraz komunikacji.
Trzeba też wspomnieć, że opinie i oceny mają wpływ na pozycję wizytówki Google w organicznych wynikach wyszukiwania.
Jak zarządzać opiniami Google?
Dla wizerunku firmy liczy się nie tylko liczba opinii Google, ale też to, w jaki sposób firma nimi zarządza. Przede wszystkim warto reagować na komentarze – zarówno na te pozytywne, jak i negatywne. To zwiększa wiarygodność firmy i daje klientom do zrozumienia, że liczy się ona z ich zdaniem.
Dobrą praktyką jest zachęcanie odbiorców do pozostawienia opinii i oceny np. w wiadomości e-mail z podziękowaniem po zakończonej transakcji.
Opinie Google – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są opinie Google. To bardzo ważny aspekt w przypadku pozycjonowania wizytówki Google, a także budowania wizerunku firmy w Internecie. Konsumenci bardzo często zwracają uwagę na recenzje innych i na ich podstawie podejmują decyzje zakupowe.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.