Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – opinie Google, czyli content tworzony przez użytkowników, mający ogromny wpływ na sukces biznesu.
Czym są opinie Google?
Opinie Google to recenzje konsumentów dodawane pod wizytówką firmy w wyszukiwarce Google. Użytkownicy mogą umieścić komentarz tekstowy, dodać zdjęcie lub film, a także ocenić firmę, przyznając jej od jednej do pięciu gwiazdek.
![opinie Google - przykład](https://cdn.toponlineapp.pl/0642-opinie-Google-przyklad.png)
Czy opinie Google są ważne?
Opinie Google mają ogromny wpływ na sukces firmy. Konsumenci coraz częściej kierują się recenzjami innych przy wyborze firmy czy konkretnego produktu. Wysokie oceny i pozytywne komentarze budują pozytywny wizerunek marki, zwiększają jej wiarygodność, a w konsekwencji – napędzają sprzedaż.
To również cenne źródło informacji na temat satysfakcji klientów, z którego firma może wyciągnąć wiele wniosków na temat obsługi, jakości produktów i usług oraz komunikacji.
Trzeba też wspomnieć, że opinie i oceny mają wpływ na pozycję wizytówki Google w organicznych wynikach wyszukiwania.
Jak zarządzać opiniami Google?
Dla wizerunku firmy liczy się nie tylko liczba opinii Google, ale też to, w jaki sposób firma nimi zarządza. Przede wszystkim warto reagować na komentarze – zarówno na te pozytywne, jak i negatywne. To zwiększa wiarygodność firmy i daje klientom do zrozumienia, że liczy się ona z ich zdaniem.
Dobrą praktyką jest zachęcanie odbiorców do pozostawienia opinii i oceny np. w wiadomości e-mail z podziękowaniem po zakończonej transakcji.
Opinie Google – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są opinie Google. To bardzo ważny aspekt w przypadku pozycjonowania wizytówki Google, a także budowania wizerunku firmy w Internecie. Konsumenci bardzo często zwracają uwagę na recenzje innych i na ich podstawie podejmują decyzje zakupowe.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.