Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Page Authority, czyli jeden ze wskaźników firmy MOZ.
Czym jest Page Authority?
Page Authority (autorytet strony) to autorski wskaźnik opracowany przez firmę MOZ. Określa on autorytet pojedynczej strony w oczach wyszukiwarki internetowej.
Wynik wyrażany w skali od 1 do 100 przewiduje, jak dobrze strona będzie rankowała w wynikach wyszukiwania – im wyższa liczba, tym większe szanse na wysoką pozycję.
Najprościej mówiąc, Page Authority pokazuje nam, jak pod względem wiarygodności i autorytetu wypada dana strona w oczach wyszukiwarki. Jak wiadomo, Google zwraca ogromną uwagę na ten aspekt, dlatego ma on tak duże znaczenie, kiedy prowadzimy pozycjonowanie.
Co się składa na Page Authority?
Na Page Authority składa się mnóstwo różnych czynników, dlatego nie można szczegółowo określić, co ma wpływ na ostateczny wynik. Algorytm wykorzystujący model mechanicznego uczenia się i jest stale aktualizowany oraz udoskonalany. Dzięki temu można mieć pewność, że wynik jest aktualny.
Jak poprawić Page Authority?
Na Page Authority trudno wpłynąć bezpośrednio, wprowadzając zmiany tylko w jednym aspekcie. To dlatego, że na wynik składa się wiele różnych czynników. Warto więc podejść do tego holistycznie.
Na oficjalnej stronie MOZ znaleźć jednak można informację, że największe znaczenie dla Page Authority ma profil linków zewnętrznych.
Ważna jest przede wszystkim ich jakość, a nie ilość. Powinny pochodzić z wiarygodnych i zaufanych stron – najlepiej podobnych tematycznie do pozycjonowanej witryny.
Page Authority – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy Page Authority, czyli parametr określający autorytet strony. Wyjaśniliśmy, czym jest i co się na niego składa.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.