Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – PPC, czyli jeden z modeli rozliczeniowych w kampaniach internetowych.
PPC – co to jest?
PPC (ang. Pay Per Click) w dosłownym tłumaczeniu oznacza „płatność za kliknięcie”. To model rozliczeniowy stosowany w kampaniach internetowych. Polega na tym, że reklamodawca płaci za każde kliknięcie reklamy, a nie za samo jej wyświetlenie czy utworzenie kampanii.
PPC jest jednym z najczęściej wybieranych modeli rozliczeniowych dla kampanii SEM. Reklamodawcy cenią go przede wszystkim za możliwość optymalizacji kosztów.
Gdzie można znaleźć reklamy typu PPC?
Najpopularniejszym systemem reklamowym, który stosuje model PPC, jest Google Ads. Tego typu kampanie można realizować w wyszukiwarce (płatne linki na górze i na dole strony SERP) oraz w sieci wyszukiwania jako reklamy banerowe.
Od czego zależy koszt reklamy PPC?
W Google Ads to reklamodawca określa budżet – system nie narzuca z góry maksymalnej ani minimalnej kwoty. Jednak to, jak szybko budżet przeznaczony na kampanię się wyczerpie, zależy przede wszystkim od stawki CPC (ang. Cost Per Click) danej frazy kluczowej.
Na CPC wpływają natomiast takie aspekty jak:
- maksymalny koszt CPC ustalony przez reklamodawcę,
- konkurencyjność branży i popularność słów kluczowych,
- miejsce wyświetlania reklamy,
- jakość strony docelowej i jakość reklamy.
Do kosztów reklamy PPC należy doliczyć również cenę obsługi kampanii przez agencję SEO/SEM.
PPC (Pay Per Click) – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest PPC (Pay Per Click). To jeden z najczęściej stosowanych modeli rozliczeniowych w systemie Google Ads.
Reklamy z płatnością za kliknięcie przynoszą niemal automatyczne efekty, są elastyczne i można je precyzyjnie targetować. Jednak mają też swoje wady. Mogą być droższe niż pozycjonowanie, a efekty utrzymują się tylko do czasu wyczerpania budżetu.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.