Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – PPL (Pay Per Lead). Termin stosowany w kontekście płatnych kampanii internetowych.
Co to jest PPL (Pay Per Lead)?
Pay Per Lead oznacza płatność za pozyskania leada, czyli konsumenta potencjalnie zainteresowanego marką lub konkretnym produktem. Termin PPL ma dwa znaczenia:
- Wskaźnik mierzący koszt pozyskania leada sprzedażowego – pozwala mierzyć skuteczność prowadzonej kampanii;
- Model współpracy, w którym firma płaci za pozyskanie każdego leada – pozwala jasno określić zasady współpracy oraz sposób rozliczenia.
Jeśli reklamodawca przeznacza na kampanię 1000 zł i udaje mu się pozyskać 2000 leadów, to PPL wynosi 0,5 zł.
Taka strategia charakteryzuje się stosunkowo niskim poziomem ryzyka dla biznesu – firma płaci za efekt, a nie za samo przeprowadzenie strategii.
Kim jest lead w strategii PPL?
Lead w przypadku strategii czy modelu rozliczeniowego PPL nie ma jasno określonej definicji. Każda firma sama ustala, czym jest dla niej wartościowy lead. Niektórym zależy wyłącznie na danych kontaktowych, inni dodatkowo potrzebują szczegółowych informacji na temat potrzeb zakupowych potencjalnego klienta.
PPL (Pay Per Lead) – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest PPL (Pay Per Lead). Ten model rozliczeniowy ma wiele zalet, a jako wskaźnik pozwala mierzyć skuteczność działań marketingowych. Jednak z pewnością nie sprawdzi się w każdym biznesie.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.