Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Pay Per Sale (PPS)

Pay Per Sale (PPS)

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – PPS (Pay Per Sale), czyli sposób rozliczania reklamy internetowej.

PPS (Pay Per Sale) – co to jest?

Pay Per Sale oznacza „płatność za sprzedaż”. To model rozliczeniowy, w którym reklamodawca płaci nie za samo wyświetlenie czy kliknięcie reklamy, a za sfinalizowaną sprzedaż.

Reklamy PPS to rodzaj marketingu efektywnościowego, czyli takiego, który rozliczany jest za efekt (np. w postaci sprzedaży), a nie za samo wdrożenie działań promocyjnych.

Ile kosztuje reklama w modelu PPS?

Reklamy PPS zwykle rozliczane są na podstawie prowizji od sprzedaży, która może wynosić od 10 do nawet 50 procent. Dokładne warunki umowy ustalane są indywidualnie dla każdej kampanii.

Przykład reklamy PPS

Jednym z najbardziej znanych przykładów kampanii typu PPS jest marketing afiliacyjny, który realizuje się m.in. we współpracy z influencerami czy blogerami.

Polega na tym, że twórca internetowy udostępnia link afiliacyjny do produktu, a następnie otrzymuje procent od każdej sprzedaży wygenerowanej za pośrednictwem tego linku.

PPS (Pay Per Sale) – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest PPS (Pay Per Sale). Ten model rozliczeniowy charakteryzuje się dość niskim ryzykiem dla reklamodawcy – płaci on wyłącznie wtedy, gdy klient dokona zakupu. To pozwala zoptymalizować koszty i zwiększyć efektywność kampanii.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Analiza słów kluczowych
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 15-01-2024
Analiza słów kluczowych - SEO blog