Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Performance Max, czyli rodzaj kampanii reklamowej w systemie Google Ads.
Czym jest kampania Performance Max?
Performance Max to kampania reklamowa wdrożona w 2021 roku w systemie Google Ads. Jej działanie jest niemal całkowicie zautomatyzowane i opiera się na inteligentnych, samouczących się systemach.
Performance Max pozwala na korzystanie ze wszystkich zasobów i możliwości Google Ads oraz zarządzanie nimi w łatwy sposób z jednego miejsca.
Reklamodawca dodaje treści potrzebne do utworzenia kampanii (np. nagłówki, teksty, obrazy, logo, CTA) oraz określa swój cel. Na tej podstawie system dobiera sposób kierowania, określa stawkę, tworzy kreację reklamy oraz wybiera miejsce wyświetlania – tak, aby uzyskać jak najlepsze wyniki.
Gdzie wyświetlają się reklamy w kampanii Performance Max?
Reklamy utworzone w ramach kampanii Performance Max wyświetlają się w każdym obszarze udostępnianym przez Google Ads, czyli:
- w sieci reklamowej (GDN),
- w sieci wyszukiwania,
- w usługach Google (np. Gmail, karta Discover, YouTube, Google Maps),
Kiedy warto korzystać z kampanii Performance Max?
Google rekomenduje, aby stosować kampanie Performance Max, kiedy cel reklamowy jest ściśle określony. Oprócz tego ten typ kampanii sprawdzi się u osób, które chciałyby promować swoją firmę czy produkt w różnych miejscach w sieci, a także w łatwy sposób zarządzać wszystkimi zasobami.
Performance Max – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są kampanie Performance Max. To jeden z najbardziej zautomatyzowanych typów kampanii w systemie Google Ads. Warto wspomnieć, że w 2022 roku wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostały automatycznie przekształcone w Performance Max.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.