Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Presell Pages. Strony, które kilkanaście lat temu cieszyły się dużą popularnością. Jak jest dzisiaj?
Czym są Presell Pages?
Presell Pages to witryny internetowe, zawierające content niskiej jakości. Ich głównym celem jest linkowanie do pozycjonowanej strony. Treści na nich umieszczane zazwyczaj nie mają wysokiej wartości merytorycznej, za to mocno nasycone są słowami kluczowymi oraz linkami.
Nie ma jednej określonej formy tekstów, które publikuje się na Presell Pages. Mogą to być treści bezpośrednio reklamujące produkt lub usługę, a także dłuższe artykuły blogowe czy poradniki. Ważne jest to, aby za pomocą słów kluczowych i linków poprawiały ranking pozycjonowanej strony.
Czy warto tworzyć Presell Pages?
Niestety Presell Pages to przestarzała metoda SEO, która dziś nie ma już racji bytu. Algorytmy Google mocno się zmieniły. Niskiej jakości content jest obecnie uznawany za bezwartościowy dla użytkowników, a co za tym idzie, także dla robotów wyszukiwarki.
Nie oznacza to jednak, że Presell Pages odeszły w niepamięć. Dziś mają po prostu nieco inną formę. Aktualnie takim terminem określa się strony, do których prowadzą linki w reklamach, w social mediach czy w innych miejscach w sieci. Ich zadaniem jest zaprezentowanie użytkownikowi produktu lub usługi.
Presell Pages są często pierwszym miejscem, do którego przekierowani są potencjalni klienci, zanim trafią do strony docelowej. Oczywiście muszą one odznaczać się nieco wyższą jakością niż dawne „precle”.
Presell Pages – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są Presell Pages. Tego typu strony dawniej mocno wpływały na pozycjonowanie witryny, jednak obecnie w starej formie nie wnoszą nic dobrego. Aby były skuteczne, należy zadbać o wysokiej jakości content, a także stosować wyłącznie techniki White Hat SEO.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.